Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Autor Wiadomość
DanielGP Offline
Wyciek jest dobry :D
*


Liczba postów: 74
Imię: Daniel
Skąd: Warszawa - Błonie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Pewnie każdy użytkownik Ogara 200 wie że wersje silnika na polski rynek były blokowane do 2Km. W tym poradniku postaram się opisać jak porządnie odblokować silnik Jawa 223.

Po pierwsze, silnik po odblokowaniu będzie dysponował mocą 3,5Km, a co za tym idzie będzie szybszy, mocniejszy i co najgorsze będzie więcej palił. Jeżeli boicie się że szybciej będzie się psuł z wysilenia to jesteście w błędzie. Silnik po odblokowaniu powinien czuć się lepiej, w tedy wykorzystuję swoją pełną moc. Chcę jeszcze dodać że nieprawdą jest fakt iż Jawka była blokowana na tłumiku.

Jeżeli zagłębimy się dalej zauważymy że silnik Ogara 200 ma 4 blokady, są nimi: Króciec o mniejszym przelocie, wydłużone kolanko wydechowe, mniejsze dysze paliwowe oraz większe wyprzedzenie zapłonu. Odblokowanie każdej blokady zajmie nam gdzieś z 10 minut.



Uploaded with ImageShack.us

Pierwszą blokadą jaką zdejmiemy będzie najważniejszy króciec. Oryginalny przelot wynosi 14mm, a wersji dławionej 12mm. Ta blokada zabiera chyba najwięcej mocy, bo silnik nie dostaję pełnej dawki paliwa. Od razu odradzam wam to rozpiłowywać, szlifować czy co kol wiek. Jest to pracochłonna robota i nie zawsze wyjdzie nam tak jak chcemy. Na allegro można dostać już za 22zł odblokowany króciec. Ale wybór należy do was Smile



Uploaded with ImageShack.us

Następne jest kolanko wydechowe, na zdjęciu widać ogromną różnicę długości. W wersji blokowanej wydłużono kolanko gdzieś o 10cm, tak aby spaliny wchodziły później do tłumika przez co znowu zamulało silnik. Na allegro lub w sklepie z częściami do rometów można dostać nowe odblokowane kolanko za ponad 30zł, ale po co je kupować jak można samemu odmierzyć odległość i przeciąć połowę diaxem ? Kolanko ma wchodzić 3-4cm do tłumika.

Następną blokadą były dysze gaźnikowe. Efekt był ten sam co z króćcem. Mniejsza dawka paliwa. Oryginalne dysze to 38(biegu jałowego) oraz 68. W wersji blokowanej były stosowane 35 oraz 65. Same dysze odblokowane jest dzisiaj ciężko dostać, ale na szczęście nowe gaźniki produkowane dzisiaj są wyposażone standardowo w większe dysze.

No i ostatnia blokada, najbardziej istotna, wyprzedzenie zapłonu. Silnik z oryginalnym wyprzedzeniem zapłonu nieźle by zamulał przez co Polscy konstruktorzy z Bydgoszczy byli zmuszeni opracować inne wyprzedzenie które wynosiło 1,2 - 1,5 mm przed GMP. Nie radze zmieniać wyprzedzenia na zablokowanym silniku, nie da to efektu, wbrew przeciwnie, pogorszy to pracę silnika. Wyprzedzenie zapłonu oryginalnego czeskiego silnika wynosi 1,8 - 2mm przed GMP.

No i to wszystkie blokady stosowane w silniku Jawa 223, wbrew pozorom w PRL też było coś takiego jak blokada silnika Smile

ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2011 12:36:10 przez DanielGP.)
28-12-2011 12:26:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223 - DanielGP - 28-12-2011 12:26:41




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Co było by najlepiej jako...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 17:22:16
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 103
Kupię komplet kremowych l...
Ostatni post: Kasztan
Dzisiaj 13:26:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Rower ZZR Maraton 1961
Ostatni post: RomanS
Dzisiaj 10:57:20
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: Ricky
Wczoraj 23:24:32
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1024
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:12:31
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 710
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
19-07-2025 18:57:09
» Odpowiedzi: 126
» Wyświetleń: 5295
Dawka oleju do ogara 205
Ostatni post: romek
18-07-2025 21:08:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 163
Brak chęci do życia motor...
Ostatni post: Bob_Harley
18-07-2025 20:33:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 177
zmiana silnika w komarze ...
Ostatni post: chmielu
17-07-2025 23:52:17
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 303
Odpowiednik L62 w palecie...
Ostatni post: romek
17-07-2025 09:46:57
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 398
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
16-07-2025 15:54:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 146
Powitanie
Ostatni post: emilson14
16-07-2025 00:23:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 283
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
15-07-2025 23:52:05
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1755
Kupię pilnie 4 odblaski s...
Ostatni post: komarek54
15-07-2025 16:05:26
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 337
Zabytek - co mozna ?
Ostatni post: grissley
15-07-2025 14:11:11
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 305

Reklama