139fmb eksploatacja
|
Autor |
Wiadomość |
Bzyk126
Nowy

Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
139fmb eksploatacja
Siema
Ostatnio zakupiłem chinola z popularnym silnikiem czterosuwowym 139fmb/ zestaw 72ccm. A więc; motorower jest nawet, włącznie z silnikiem w ładnym stanie i chciałbym aby w takim stanie pozostał jak najdłużej (przynajmniej do końca jego kadencji pod moim kierownictwem  ) w końcu zakupiłem go z myślą o dojazdach do pracy w wakacje i rekreacyjnych przejażdżkach, a nie do katowania czy cuś  . Problem polega na tym, że na trasach rzędu >40km silnik strasznie się nagrzewa- gorąca jest nawet kopka, potrafi on "zasłabnąć" na chwię, a potem znowu dobrze o.O
Wiem że te silniki potrafią zrobić naprawdę duże przebiegi, jest to (chyba) kwestia odpowiedniej eksploatacji. A więc JAK poprawnie eksploatować silnik, aby zrobić jak najwięcej bezawaryjnych kilometrów? Z jaką prędkością jeździć? Na jakich obrotach? Proszę o jakieś porady xD 
PS.
Dodam, że zazwyczaj podczas jazdy wskazówka prędkościomierza nie schodzi poniżej 60 km/h.
Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?
Dodam jeszcze, że olej był zmieniany jakieś 600km temu (klasa lepkości 10w40- syntetyk).
Sory Administratorów jeżeli pomyliłem dział- przenieście do właściwego jeśli można
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2014 16:56:59 przez Bzyk126.)
|
|
14-07-2014 16:56:08 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
139fmb eksploatacja - Bzyk126 - 14-07-2014 16:56:08
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|