Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Problem z iskrą i być może nie tylko
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Problem z iskrą i być może nie tylko
Spokojnie, każdy od czegoś przecież zaczyna Wink

A co do iskry to zacząć należy od tego w jakich okolicznościach zniknęła? Stało się to po wymianie jakiejś części, czy może w wyniku eksploatacji? Ja mam kilka propozycji, które warto sprawdzić Wink

1. Sprawdź czy cewki nie trą o magneto. Jeśli wcześniej silnik działał, a nikt przy nich nic nie robił, to nie ruszaj tego, bo same raczej się nie przesunęły Wink Jeśli jednak nie masz co do tego pewności, to zdejmij świecę i boczną pokrywę silnika (ta od strony zębatki). Następnie weź płaski śrubokręt, wsadź go w śrubkę na środku całego zapłonu (tam gdzie platynki i kondensator, na takiej jakby "rolce") i na "luzie" (biegu jałowym) kręć tą śrubką w prawo. To powinno spowodować obrót magneta a co za tym idzie, samego wału. Przysłuchaj się uważnie czy żadna z cewek nie ociera o magneto. Jeśli nie słyszysz, albo nawet nie czujesz (możesz tego nie wyczuć, ale uwierz, że kiedyś jak nabierzesz doświadczenia, to od razu będziesz wiedział kiedy cewki ocierają o magneto, bo różnicę się czuje), to zostaw to tak jak jest. Jeśli jednak usłyszysz tarcie, to sprawdź teraz "na oko", która z cewek jest najmniej oddalona od magneta. Pamiętaj, że cewki muszą być tak blisko magneta, a przerwa między nimi ma wynosić zaledwie "około milimetra". Gdy zlokalizujesz już trącą cewkę, odkręć jej śrubki, podważ ją np. śrubokrętem (tylko ostrożnie!), wkładając go między magneto a środek cewki. Trzymaj ją podważoną i dokręcaj śrubki. Może to wymagać ponownego podejścia, ale z pewnością Ci się uda i "wyczujesz o co chodzi" .

2. Sprawdź przerwę na platynkach. Zabierasz się do tego podobnie jak do cewek, czyli odkręcasz świecę i boczną pokrywę silnika (tak, tą od strony zębatki Wink ). Następnie na tzw. "podstawie iskrownika" zauważysz kilka elementów, jak cewki, kondensator i wspomniane platynki. Teraz, aby sprawdzić ich rozwarcie, musisz wziąć płaski śrubokręt i podobnie jak w przypadku sprawdzania cewek, kręcić przy jego pomocy magnetem, tudzież wałem. Rób to powoli i patrz w którym miejscu platynki się najszerzej rozwierają. Gdy już znajdziesz ten punkt, to jeśli masz szczelinomierz, zmierz odległość między nimi. Rozwarcie powinno wynosić około 0,4mm. Jeśli nie masz szczelinomierza, to możesz próbować mierzyć to "na oko", choć w Twoim przypadku (jako całkowitego laika) może to być z początku trudne. Przerwa na "oko" ma wyglądać tak, jakbyś miał tam wcisnąć co najwyżej dwie żyletki. Jeśli przerwa jest nieco większa, to odkręć śrubkę mocującą platynki (nie ta którą kręciłeś, tylko ta po prawej stronie, trochę wyżej) i trzymając za kowadełko (ta część platynek która "opiera" się na tym wałku, tj. krzywce) delikatnie ją zmniejsz. Postaraj się ustawić przerwę "na dwie żyletki". Przy zbyt dużej przerwie iskra może znikać Wink

3. Sprawdzenie połączenia kabli. Zacząłbym tutaj od strony iskrownika. Z niego powinny "na zewnątrz" wychodzić dwa kable. Jeden idzie z tej cewki po prawej, u góry (świetlnej), a drugi wychodzi z platynek. Ten idący z cewki, powinien iść bezpośrednio do przedniej lampy. Ten wychodzący z platynek powinien iść do tej cewki pod bakiem, a następnie z niej do lampy. Najlepiej patrzeć po kolorach kabli, o ile masz tak zrobioną instalację Wink Przy cewce butelkowej (W/N) kable mają iść tak, że z jednej strony masz tylko kabelek idący do mocowania cewki (masa), a z drugiej masz zarówno kabel idący z silnika jak i kabel idący do lampy. Jeśli kable te masz podłączone prawidłowo, to zostaje jeszcze opcja, że gdzieś w lampie jakiś kabel się przetarł/zwarł czy cokolwiek, ale tam jak coś przypadkowo odłączysz to ciężko będzie Ci dojść gdzie to podłączyć bez odpowiedniego schematu Wink


Co do tych trzech kroków, to możesz je wykonać w dowolnej kolejności Smile Cewki zostawiłbym sobie na koniec, bo to najmniej prawdopodobna opcja. Sam składałem wczoraj silnik, a iskry nie było. Też wymieniłem cewkę W/N, a winny okazał się jeden przetarty kabelek Big Grin

Aaa i jeśli chcesz wykluczyć winę świecy i fajki (to dobra opcja, jak nie jesteś pewny czy świeca jest okej) to możesz po prostu wyciągnąć fajkę i świecę i przykładać sam kabel do cylindra. Najlepiej jak wystawałby z niego kawałek drucika albo coś. Taki przypadek też już przerabiałem. Wymienialiśmy cewkę, kabel, fajkę itd. a okazało się, że kabel po prostu niedokładnie wchodził w fajkę, bo na samym kablu iskra była.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-07-2014 14:49:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Problem z iskrą i być może nie tylko - Quake96 - 02-07-2014 14:49:01




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:09:19
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 4738
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 00:48:12
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 399
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 147
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 134
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 836974
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28065
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 277
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 798
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1698
Nowy romecik - 50 T-1
Ostatni post: usertm
09-06-2025 23:37:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 312
mój Romecik sie dusi
Ostatni post: Dinozaur
09-06-2025 23:20:05
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 366
Witam i zarazem pytanko ?
Ostatni post: romek
09-06-2025 20:09:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 175
Kupię czesci Romet t 50
Ostatni post: zmd-52
08-06-2025 21:41:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 457
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
08-06-2025 10:51:49
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 5819

Reklama