Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Autor Wiadomość
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
A więc... miałem już swój temat, ale postanowiłem założyć nowy, bo praktycznie składam inny motorower z niektórych części ze starego.

Od początku, kupiłem pod koniec tamtego roku takiego ogarka 200:



Ogólnie napaliłem się strasznie, bo mi się podobał, ale mocno się śpieszyłem przy kupnie bo miałem w ten sam dzień obiad u przyszłych teściów- w skrócie: pojechałem, przejechałem się, załadowałem i wróciłem.
Silnik miał być po remoncie, nowy tłok, pierścienie, masa jakichś tam pierdół.
Jako że byłem kompletnie zielony nie wiedziałem że rama jest spawana, siedzi tam silnik inny niż w 200 i podczas jazdy coś nie grało- sprzedający powiedział że to kwestia regulacji, więc kupiłem.
Co dalej?
W domu przejechałem się ze dwa razy i ogólnie nie dało się go odpalić, więc poszukałem kontaktu do gościa który ogarnia takie sprzęty w mojej okolicy.
Zabrał toto, otworzył silnik i ukazał się nędzy, sodomii i rozpaczy: zamiast uszczelek napizgane silikonu na grubo, wszędzie wiszące farfocle, niektóre elementy poklejone poxipolem, zębatka na wałku zdawczym założona odwrotnie... padła decyzja: mały remont- nowy wał, uszczelki, simeringi, łożyska, kupiłem drugą skrzynie żeby wymienić zmielone elementy.
Miał też sprawdzić czy tłok i cylinder faktycznie były robione i stwierdził że jest wszystko z nimi ok (a jak było faktycznie- w dalszej części opowiadania).
Balabalba odebrałem, niby wszystko grało, ale nie działał kopniak (powiedział że musi się ułożyć) i trzeba było zapychać, po jakimś czasie znowu odmówił współpracy. Generalnie i w dużym skrócie mimo pierwszego wrażenia że się znał, ogólnie wyszła chu#nia i ogólnie nie chcę mieć z typem więcej do czynienia.
Znalazłem na forum kontakt do użytkownika "plusminus" i on ma teraz szanse wykazać się swoimi umiejętnościami mechanicznymi.
Zdiagnozował dużo niezgodności w sztuce składaniu silników, najciekawsze: cylinder po drugim szlifie, tłok nominał, czyli 1mm luzu miedzy nimi i to jeszcze chodziło, złe zdystansowana skrzynia.

W tym momencie miałem zamiar pociąć go na drobne i dać na złom, ale stwierdziłem że za małolata marzyłem o takim, i nie zrealizowałem tego, wiec zrobię go i będę go miał dla siebie i w przyszłości dla moich dzieci (jak będę je miał). Na pewno nie będzie sprzedany.

Silnik będzie złożony na tym wale, nowych łożyskach, uszczelniaczach, uszczelkach, cylinder będzie miał szlif i zrobione 50/4, będzie nowy oryginalny tłok i parę drobniejszych części.
Plusminus jakoś na dniach będzie kończył silnik i regulacja, i mam nadzieje że w końcu będzie tak jak być powinno, bo wydaje się kompetentną osobą.

Częśc o silniku zakończona.

Teraz o ramie... jak nie trudno zauważyć rama była przerobiona, i zamiast 223 siedzi tam inny silnik, nie jest to 023 jak pierwotnie zakładałem, tylko jego starszy odpowiednik 017. Ogólnie oprócz ramy motorower (nie licząc silnika) jest w naprawdę ładnym stanie, jest kupa nowych części, klamki gumy, opony, linki, siedzenie, i jakieś takie wszystkie pierdolniki.
Ale... zmieniam ramę i trudno będzie dobrać idealnie kolor, więc padła decyzja o zmianie koloru, jako że zawsze podobały mi się duże fiaty w kolorze kość słoniowej, padł wybór właśnie na taki kolor:



Rama będzie wypiaskowana i zabezpieczona antykorozyjnie i pomalowana w akryl przez gościa który zajmuje się min. renowacją starych motocykli. Aktualnie wszystkie elementy są w piaskowaniu, jakoś w środę je odbieram i zawożę do lakiernika.
Ogólnie będzie robiony na oryginał-malinę, będzie wymienione wszystko co mi się nie podoba, część gratów pójdzie do ocynkowania, część kupi się nowych, niewiem co zrobię z wydechem bo jest od motorynki, jest opcja obciąć mocowania na osłonę, wyszlifować i dać do ocynku, albo obciąć mocowania i owinąć taśma termoizolacyjną od silnika aż po końcówkę, coś w ten deseń, tylko że cały.



Trochę się rozpisałem to teraz parę fotek:

Pacjent bez silnika.



Nowe elementy (jedna rama na kibel, bo miała spawaną główkę ramy)



Rozszabrowany:



Z przyłożoną nową ramą:



Tam jakieś graty:



I wszystko obrane i przygotowane do piaskowania.




Będę aktualizował na bieżąco, pozdro.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2014 23:52:36 przez Cykada.)
21-06-2014 23:51:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada - Cykada - 21-06-2014 23:51:28




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 200 stopka
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:11:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 58
Renowacja Romet Jubilat 1...
Ostatni post: jedrzejmodelski
Dzisiaj 18:53:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 10
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:32:36
» Odpowiedzi: 151
» Wyświetleń: 6626
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 01:28:30
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 5906
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 23:24:42
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 874
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: romek
Wczoraj 16:40:44
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 1571
Co było by najlepiej jako...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 11:15:40
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 453
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
21-07-2025 23:07:22
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1859
Kupię komplet kremowych l...
Ostatni post: Kasztan
21-07-2025 13:26:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Rower ZZR Maraton 1961
Ostatni post: RomanS
21-07-2025 10:57:20
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: Ricky
20-07-2025 23:24:32
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1162
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-07-2025 21:12:31
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 760
Dawka oleju do ogara 205
Ostatni post: romek
18-07-2025 21:08:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 259
Brak chęci do życia motor...
Ostatni post: Bob_Harley
18-07-2025 20:33:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 241
zmiana silnika w komarze ...
Ostatni post: chmielu
17-07-2025 23:52:17
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 372

Reklama