Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 205] Różnice cylindrów
Autor Wiadomość
Zapu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Michal
Skąd: Tarnów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Różnice cylindrów
Witam.

Ostatnio mam trochę problemów ze swoim ogarem.

Pare tygodni temu zacząłem jeździć nim do szkoły i początkowo 2 razy poleciały mi uszczelki pod głowicą. Podczas rozbierania i składania zauważyłem że gdy tłok jest w GMP wystaje on nad cylinder jakiś 1mm oraz że tuleja lekko nachodzi od góry na kanały płuczące. Zauważyłem też że głowica(ZMD AK 9, 1/2-na zdjęciu) jest splanowana, a sprężanie wynosi 11 barów. Romet jeździ nawet dobrze, ale prędkość maksymalna zamyka się na 40 km/h. Więcej jedzie już tylko z przepaści. Pod górkę ciągnie jakieś 30. Założony został zapłon od charta. Do tego jeszcze wał ma lekkie bicie.

Postanowiłem z bratem poeksperymentować z innymi cylindrami oraz głowicą. Wyciągnęliśmy cylinder z tłokiem oraz głowicą od drugiego silnika i okazało się, że tłoki mają inne wymiary. W cylindrze od drugiego silnika część tulei, która wchodzi w blok jest krótsza o 1,3 mm. W cylindrze wyciągniętym z silnika z rometa kanał wydechowy i ssący jest wyższy o 1mm. Na zdjęciach poniżej znajdują się 3 cylindry(na dwóch pisze NC, a na jednym NB). Wymiary dolne kanałów każdego cylindra są inne. Tłok który był założony, nie ma żadnych oznaczeń(na zdjęciach jest tylko na nim napis R 1 u góry) i jest on grubszy od tego z drugiego silnika. Wychodzi na to że ten drugi jest oryginalny - napisy wewnątrz tłoka. Założyliśmy na próbę tłok, cylinder i głowicę(ZMD AK 9, 6 na zdjęciu) z drugiego silnika. Z racji braku chęci czekania na ciepły silnik ciśnienie zmierzone było na zimnym silniku i wynosiło 7 barów. Romet nie jechał za dobrze. Z racji że silikon na uszczelkach jeszcze nie wysechł do końca szybka rozbiórka i zakładanie splanowanej głowicy-sprężanie wzrosło do 9 barów. Po tym zabiegu romet jeździ całkiem przyzwoicie, śmiem twierdzić że lepiej niż przed zmianami.

Tu jest głowne pytanie jakie chcę zadać, czy to mozliwe że takie różnice byłyby oryginalnie w cylindrach i jak to możliwe że kanały w jednym z nich są tak przesunięte? Generalnie 2 prawe cylindry(patrząc na zdjęcia) są prawie identyczne-kanały mniej wiecej w tych samych miejscach, a ten 3(ten po lewej, aktualnie założony) ma krótszą dolną część tulei?
Zmierzyliśmy jeszcze odległość okna wylotowego w 1(patrząc na zdjęcia) i 3(tym co był założony) cylindrze i w obu odległość wynosi 32.8 mm.

Na zdjeciach znajdują się też inne części- połówki silnika, pokrywa sprzęgła oraz tylny amortyzator z mojego rometa na których znajduje się napis fsm. To normalne czy to są części już nieoryginalne?
W zdjęciach znajduje się jeszcze głowica z uchwytem do ramy z oznaczeniem ZMD AK 9, 1 - jest ona od silnika 3 biegowego?

Zdjęcia: https://plus.google.com/u/0/photos/11673...121?sort=1
15-06-2014 01:25:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Różnice cylindrów - Zapu - 15-06-2014 01:25:00
RE: Różnice cylindrów - kokosek - 15-06-2014, 02:19:39
RE: Różnice cylindrów - Mysiu - 15-06-2014, 02:55:51
RE: Różnice cylindrów - Zapu - 15-06-2014, 12:31:37




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Jubilat 2 i Uniwerasl
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 17:46:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 53
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11313
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1256
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: zmd-52
17-12-2025 23:08:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 400
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2614
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 788
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 106
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 145
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
16-12-2025 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 389
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 139
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52517
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
15-12-2025 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 390
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
15-12-2025 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1351

Reklama