Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 205] Różnice cylindrów
Autor Wiadomość
Zapu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Michal
Skąd: Tarnów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Różnice cylindrów
Witam.

Ostatnio mam trochę problemów ze swoim ogarem.

Pare tygodni temu zacząłem jeździć nim do szkoły i początkowo 2 razy poleciały mi uszczelki pod głowicą. Podczas rozbierania i składania zauważyłem że gdy tłok jest w GMP wystaje on nad cylinder jakiś 1mm oraz że tuleja lekko nachodzi od góry na kanały płuczące. Zauważyłem też że głowica(ZMD AK 9, 1/2-na zdjęciu) jest splanowana, a sprężanie wynosi 11 barów. Romet jeździ nawet dobrze, ale prędkość maksymalna zamyka się na 40 km/h. Więcej jedzie już tylko z przepaści. Pod górkę ciągnie jakieś 30. Założony został zapłon od charta. Do tego jeszcze wał ma lekkie bicie.

Postanowiłem z bratem poeksperymentować z innymi cylindrami oraz głowicą. Wyciągnęliśmy cylinder z tłokiem oraz głowicą od drugiego silnika i okazało się, że tłoki mają inne wymiary. W cylindrze od drugiego silnika część tulei, która wchodzi w blok jest krótsza o 1,3 mm. W cylindrze wyciągniętym z silnika z rometa kanał wydechowy i ssący jest wyższy o 1mm. Na zdjęciach poniżej znajdują się 3 cylindry(na dwóch pisze NC, a na jednym NB). Wymiary dolne kanałów każdego cylindra są inne. Tłok który był założony, nie ma żadnych oznaczeń(na zdjęciach jest tylko na nim napis R 1 u góry) i jest on grubszy od tego z drugiego silnika. Wychodzi na to że ten drugi jest oryginalny - napisy wewnątrz tłoka. Założyliśmy na próbę tłok, cylinder i głowicę(ZMD AK 9, 6 na zdjęciu) z drugiego silnika. Z racji braku chęci czekania na ciepły silnik ciśnienie zmierzone było na zimnym silniku i wynosiło 7 barów. Romet nie jechał za dobrze. Z racji że silikon na uszczelkach jeszcze nie wysechł do końca szybka rozbiórka i zakładanie splanowanej głowicy-sprężanie wzrosło do 9 barów. Po tym zabiegu romet jeździ całkiem przyzwoicie, śmiem twierdzić że lepiej niż przed zmianami.

Tu jest głowne pytanie jakie chcę zadać, czy to mozliwe że takie różnice byłyby oryginalnie w cylindrach i jak to możliwe że kanały w jednym z nich są tak przesunięte? Generalnie 2 prawe cylindry(patrząc na zdjęcia) są prawie identyczne-kanały mniej wiecej w tych samych miejscach, a ten 3(ten po lewej, aktualnie założony) ma krótszą dolną część tulei?
Zmierzyliśmy jeszcze odległość okna wylotowego w 1(patrząc na zdjęcia) i 3(tym co był założony) cylindrze i w obu odległość wynosi 32.8 mm.

Na zdjeciach znajdują się też inne części- połówki silnika, pokrywa sprzęgła oraz tylny amortyzator z mojego rometa na których znajduje się napis fsm. To normalne czy to są części już nieoryginalne?
W zdjęciach znajduje się jeszcze głowica z uchwytem do ramy z oznaczeniem ZMD AK 9, 1 - jest ona od silnika 3 biegowego?

Zdjęcia: https://plus.google.com/u/0/photos/11673...121?sort=1
15-06-2014 01:25:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Różnice cylindrów - Zapu - 15-06-2014 01:25:00
RE: Różnice cylindrów - kokosek - 15-06-2014, 02:19:39
RE: Różnice cylindrów - Mysiu - 15-06-2014, 02:55:51
RE: Różnice cylindrów - Zapu - 15-06-2014, 12:31:37




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Problem za zapłonem
Ostatni post: Kacperek
Dzisiaj 13:32:05
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 735
Problem z kierownicą
Ostatni post: Tagan
Wczoraj 23:20:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 179
Ustawienie gaźnika 16N3 w...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:31:53
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 828
Romet kadet rzygnął miesz...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:55:41
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 352
Czy motorynki Romet Pony ...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-03-2025 22:00:22
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 388
Sprzęgło cały czas trzyma...
Ostatni post: arturwietnamczyk
12-03-2025 19:52:39
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 600
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 10:56:06
» Odpowiedzi: 195
» Wyświetleń: 49380
Jak docierać Rometa
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:50:05
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 409
Jak szczelnie zamontować ...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:44:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 483
Sygnal dzwiekowy i bateri...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:24:56
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1553
klakson romet 50t1
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:20:22
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 2290
Szkrzynia w 019
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:09:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 539
Przerywanie podczas jazdy
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 00:51:40
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 8610
Problem z dezametem 023
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 00:47:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 315
Ukruszony kanał w cylindr...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 00:44:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 328

Reklama