Romet Pegaz 750
|
Autor |
Wiadomość |
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,208
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet Pegaz 750
(09-06-2014 00:03:55)wojtex napisał(a): Jedynym większym problemem jaki może cię spotkać to odśrodkowe sprzęgło, jeżeli takie masz w tym silniku bo nie jest to bardzo powszechne rozwiązanie - jak na skalę produkcji komarowo - rometowej.
Kilka faktów.
W tym egzemplarzu oryginalnie powinien być (i jest) silnik ''kwadratowy'', odpalany z kopki i z 2 biegami w rączce - typ 017. Silniki z pedałami i sprzęgłem odśrodkowym to domena motorowerów Pegaz 700 i 705 (gdzie jeśli chodzi o ten drugi to historia podobna jak z Rometem 50-T3 tylko że mniej znana - odsyłam do szukajki). Przód rzeczywiście kombinowany, co prawda w motorowerach 700 i 705 występował podobny (taki jak w Komarze 2338) ale tutaj mocowanie lampy jest faktycznie za nisko. Jeśli Twój to 750 to powinien mieć teleskopy. A więc:
Pegaz 700: Silnik 010 (pedały, automat), zawieszenie komarowskie z lampą na dwóch ''wysięgnikach'', tył amortyzowany
Pegaz 705: To samo co 700, ale tył podobny jak w sztywnych Komarach (nie wiadomo czy kiedykolwiek powstał
Pegaz 710: To samo co 700, ale przód na teleskopach
Romet 750: Silnik 017, zawieszenie teleskopowe, tył amortyzowany, zbiornik na korek wciskany. Co do tego modelu to właściwie nie wiem czy nazywać go ,,Pegazem''.
Romet 760 Polo: Silnik 017, tył amortyzowany, zmienione siedzenie, kierownica, bak umieszczony normalnie, przód na teleskopach
Następcą był Romet Kadet M780 oraz Kadet 110 Automatic ale to temat na oddzielną dyskusję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2014 00:27:22 przez romek.)
|
|
10-06-2014 00:25:47 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Pegaz 750 - romek - 10-06-2014 00:25:47
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|