Łosiek "by Bosz"
|
Autor |
Wiadomość |
Boszu
Bo na gumie, latać umie!

Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
Łosiek "by Bosz"
Co prawda nie jest to już Romet, ale nie wiem w który dział to wsadzić, bo nie ma chyba jeszcze odpowiedniego, tak więc wrzucam to tutaj... (chyba że jestem tak ślepy, że odpowiedniego działu nie widzę)
Zakupiony został kilka dni temu, czyli 24 Maja 2014r. w miejscowości Jabłonica na Podkarpaciu za 650zł, wynegocjowane z 800zł. Do domu dojechał o własnych siłach, przejeżdżając ok. 40 kilometrów.
Stan jego nie jest idealny, w końcu cena bardzo niska. Ale po kilku godzinkach spędzonych w dzień po kupnie, nadaje się już do w miarę znośnej jazdy.
Do wymiany pójdzie bardzo wiele rzeczy! I pewnie większość o ile nie wszystkie, będą kupowane nowe.
A do wymiany na pewno idą:
Pompka + klamka przedniego hamulca, klamka sprzęgła, przednia lampa, kierunki, lusterka, łańcuch + zębatki, kierownica, wszystkie linki, przełączniki na kierownicy z korpusami, zakup aku, dźwignia hamulca (nowa albo będzie robiona własna), łącznik dźwigni biegów, tylna opona, stacyjka nie oryginalna, korek baku, dużo śrubek i pewnie wiele jeszcze innych części.
Łącznie, myślę wyrobić się z częściami do 400-500zł.
Później będzie pewnie poprawianie spawów, piaskowanie i malowanie.
Na pierwszy ogień poszedł już na przeróbkę wydech. Czyli obcięcie i wybebeszenie. Dźwięk jest przedni! A spojrzenia ludzie rozwalające. 
Ale z czasem albo będzie zakup nowego nie oryginalnego przelotowego z wygłuszeniem, albo robienie własnego z stali nierdzewnej.
Będzie też na pewno sporo modyfikacji. Pierwszą z nich jest i będzie usunięcie tylnego siedzenia i szukanie pomysłu na błotnik zaraz nad kołem zintegrowany z wahaczem. Nie oryginalna tylna lampa i nie oryginalne lusterka i kierunki.
Jak będzie czas i ochota, będzie tak że robiona odcinka uruchamiana przełącznikiem. (kiedyś czytałem o tym, że to nie jest trudne do wykonania, a nawet jest możliwość założenia potencjometru regulującego ustawienie obrotów na których ma być odcinanie zapłonu), możliwe że będą dodatkowe dwie lampy, kufry dokładane na zloty i dalekie kilku dniowe trasy, przerobione podnóżki i pewnie wiele innych modów.
Co do samego Łośka, to jestem bardzo już teraz zadowolony! Spalanie jest bardzo niskie! Potrafiłem przejechać ok. 100 kilometrów w drugi dzień po zakupie, a z baku praktycznie nic nie ubyło, i tym samym też brak jakichkolwiek usterek po drodze czy problemów, mimo iż stan jest naprawdę kiepski. Jedynie silnik "podobno" jest po remoncie i gaźnik nowy, Japoński.
I co do silnika, na razie jest tam 50ccm, i na razie pozostanie do czasu kiedy będzie on słabł, lub stwierdzę że mam wolny hajs i będzie zakup nowego silnika 110ccm.
Jak na razie, prorytetem jest zrobienie mocowania tablicy z boku (już jest w toku) zrobienie tymczasowego światłą tylnego, zrobienie przedniego hamulca, wymiana linek i wymiana napędu oraz zakup akumulatora. No i ciągle plany nad zrobieniem tylnego błotnika.
Co do zdjęć, podaję na razie zdjęcia z oferty na Tablicy i fotkę, po dojechaniu i wstawieniu do garażu.
Przy czasie, temat będzie aktualizowany... Jutro w planie do po robienia więcej lepszych fotek i możliwe że nagranie pracy silnika z wydechem po obcięciu i wybebeszeniu. Więcej na pewno u mnie na FB się znajdzie.
Notatka od Tomasso94, 27-05-2014 09:35:24
"chyba że jestem tak ślepy, że odpowiedniego działu nie widzę"
Yyy jesteś. Przenoszę.
|
China is POWER!!!
|
|
27-05-2014 05:54:03 |
|
1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post:1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post.
Taśma (05-28-2014)
|
Wiadomości w tym wątku |
Łosiek "by Bosz" - Boszu - 27-05-2014 05:54:03
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|