| 
		
	 
		
			| 
					Charper składa charta czyli po trupach do celu
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| Lagoon   Pomocny użytkownik
 
 
   Liczba postów: 575
 Imię: Michał
 Skąd: Płock
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu 
 
				Cytat:Przeczytałem ostatnio że dwusuwem nie zaleca się jeździć ze stałą prędkością, bo wtedy robi się próg na cylindrze. Dla mnie to trochę dziwne, bo przecież tłok, pierścienie zawsze osiągają GMP i DMP w tym samym miejscu, oczywiście zakładając że nie ma luzów na korbowodzie, więc ten próg moim zdaniem powstaje tylko i wyłącznie w wyniku normalnego zużycia. Mam rację?
 Druga uwagę jaką słyszałem na temat obrotów to taką żeby nie jeździć na zbyt niskich i to już jest dla mnie w pełni zrozumiałe, bo wtedy jest lepsze smarowanie wszystkich elementów, lepsze chłodzenie cylindra i wał ma korzystniejsze warunki pracy.
 
No niestety źle myślisz. Przy niższych obrotach działają mniejsze siły odśrodkowe bezwładności i wówczas korbowód wraz z tłokiem mniej "wyciąga się" niż robił by to na wyższych obrotach. Dzieje się tak między innymi dlatego, że każdy metal w mniejszym lub większym stopniu pracuje, a lity sworzeń stopy korbowodu jest hartowany tylko powierzchniowo, rdzeń sworznia jest miękki i pracuje. Dlatego z tym progiem to jest prawda. Ważne, by długo nie utrzymywać silnika na tych samych obrotach i nie przegrzać.
			 Już nie chcę żadnych pilarek
 Witam!
 Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
 
 
 
 https://www.facebook.com/porting.studio/
 |  |  
	| 24-05-2014 22:19:44 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post:1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post. charper (05-24-2014)
 |  
		
	 
		
  
 
 
| Wiadomości w tym wątku |  
| RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu -  Lagoon - 24-05-2014 22:19:44 |  
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
 
 | 
 
 
 
 
 |