Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika.
Autor Wiadomość
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika.
Witam.
Kolejną częścią mojego poradnika będzie temat prostych ściągaczy, które każdy przy użyciu spawarki, wiertarki, kątówki oraz pomysłu powinien zrobić w zaciszu własnego garażu. Ściągacze są niezbędne w prawidłowym rozbieraniu silnika a także ułatwiają pracę. Moje zdjęcia, schematy a także podpowiedzi można oczywiście interpretować na swój sposób, a poradnik jest jedynie podpowiedzią jak można wykonać daną część. Zacząć można od ściągacza uniwersalnego do wyciskania oraz wciskania sworznia tłokowego do silników o małych rozmiarach tłoków.

1. Do wykonania tego ściągacza potrzebne będzie nam: pasek blachy 2-3mm grubości o wymiarach 200x60. (wszystkie wymiary oczywiście podane są w mm.), płaskownik o grubości około 4mm i wymiarach 42x50, nakrętka m8 z śrubą o długości około 80, wiertarka, spawarka, kątówka, punktak.
Zaczynając od wycięcia paska z blachy:
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/min.p...C02987.JPG

Następnie zaznaczamy jej środek w poziomie i w pionie i w tym miejscu wiercimy otwór fi 15. Po nawierceniu grzejąc palnikiem blachę wyginamy ją na czymś okrągłym ze srednicą ok. 40mm, aby powstała litera U. Przygotowany płaskownik nawiercamy na środku wiertłem 9, a następnie przy otworze wspawujemy nakrętkę. płaskownik teraz wpasowujemy do blachy, tak aby przestrzeń miedzy nimi była ok. 80mm. otwór w blasze ze śrubą ma być w jednym punkcie i tak spawamy je ze sobą. I uzyskujemy taki efekt:
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/min.p...C02989.JPG
Do wyciskania/wciskania sworznia najlepiej miedzy śrubą a sworzniem dać stalową kulkę (np. z łożyska) aby łatwiej było wykonywać tą czynność. Wciskanie sworznia do tłoka należy przeprowadzić po podgrzaniu tłoka, aby średnica piasty się zwiększyła.

2. Ściągacz do karterów.
Ściągacz ten jest dość prosty w wykonaniu a ułatwi to pracę bez przeprowadzania partyzantki, często niszczącej kartery. Potrzebne rzeczy: płaskownik o grubości przynajmniej 4 i długości około 400. dwie nakrętki, m8 oraz m10 razem ze srubami, śruby m6 o długości 120 oraz m6 o długości 50, kątówka, wiertarka, spawarka.
Wymiary otworów- 118mm pierwsze rozmieszczenie otworów, drugie 81mm. Miejsce na wał i wałek zdawczy najlepiej jest zaznaczyć po przykręceniu ściągacza, gdzie wierci się otwory i następnie spawa nakrętki do śrub. Efekt końcowy takiego ściągacza wyglada mniej więcej tak:

Silnik rozpoławiamy dopiero po odpowiednim nagrzaniu karterów w miejscu piast łożysk, tak aby jak najmniej obciążać kartery przy ich rozbieraniu!

3. Prosty czujnik ustawiania zapłonu.
Zapomniałem o mojej publikacji sprzed ponad 4 lat a może się przydać ona użytkownikom z silnikiem dezametu.
Jest to prosty w wykonaniu czujnik ustawiania zapłonu, który każdy może wykonać za darmo.
Potrzebne rzeczy i narzędzia: stara świeca zapłonowa, śruba m8 z gwintem 1mm lub 1.5mm (najlepiej taka), punktak/przebijak, młotek, gwintownik pod śrubę.
Od razu uprzedzam, że zdjęcia są z tamtego czasu, więc nie można od tego wiele oczekiwać.
Zaczynamy od zbicia porcelanowej części świecy-


Następnie gwintujemy otwór w świecy gwintownikiem pod naszą śrubę-

Po nagwintowaniu i oczyszczeniu gwintu wkręcamy śrubę w swoje miejsce-

Ja wstawiłem śrubę 1,5, czyli 1 obrót= 1,5mm, czyli jeżeli ustawiamy zapłon na 1,8mm, to robimy 1 pełny obrót i 83 stopnie, czyli ok. 2 oczka w śrubie.
Ustawianie zapłonu;
Ustawiamy tłok w GMP i wkręcamy urządzenie przez otwór od świecy. Wkręcamy śrubę, tak aby dotknęła tłoka i nastepnie cofamy tłok, wkręcamy śrubę wg. przelicznika, który wcześniej napisałem i znów jedziemy tłokiem do góry, tak, aby się spotkał ze śrubą i przystępujemy dopiero do ustawień zapłonu.



Więcej ściągaczy niestety osobiście nie zaprezentuję, ponieważ większość rzeczy wyciskam na prasie i nie posiadam innych ściągaczy do tych silników, dlatego tutaj temat jest otwarty na poradniki od innych użytkowników, którzy mogą zaprezentować swoje pomysły.
Pozdrawiam, Iwo.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-05-2014 00:38:11 przez Semmao.)
14-05-2014 23:56:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 9 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika. - plusminus - 14-05-2014 23:56:05




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 73
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 271

Reklama