Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #316
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co do materiału zębatek to nie będę się wypowiadał bo firma która robiła zębatkę sama wybrała gatunek stali, ale jest to z pewnością stal hartowalna bo zarówno wałek jak i zębatki są hartowane. Co do tych zębatek to zauważ że im wyższy bieg tym siła działająca na zęby jest mniejsza ponieważ wraz z wzrostem średnicy zwiększa się ramię. W skrzyni charta zębatki mają różne szerokości a najmniejszą ma trzeci bieg, chyba zaledwie 8 mm. Zębatkę czwartego biegu musiałem tak wykonać ponieważ inne rozwiązania nie dało się zastosować ze względu na dostępną szerokość silnika. Co do ich pozycjonowania względem siebie to jeśli wodzik nie wydrze się to muszą one pracować idealnie równolegle. Co do sił, wzorowałem się troszkę na skrzyni z AM6, widziałeś szerokość tamtych zębatek? A jakoś działają choć zdarza się je porwać. O te zęby ja obawiam się najmniej, miałem tego nie pisać ale zrobię to. Najsłabszy element tej skrzyni to jest wielowpust wałka pośredniego na którym mają załączać się drugi i czwarty bieg, na tym wielowpuście zazębienie tych zębatek będzie następowało na długości zaledwie 5 mm tego wielowpustu. Nie wiem czy złapiecie o co chodzi ale jak ktoś popatrzy na wałki i pomyśli jak to ma pracować to powinien to zauważyć, na tej średnicy wałka występuje bardzo duża siła i to jest najsłabsze ogniwo tej skrzyni. W charcie w oryginale drugi bieg załącza się identycznie ale na dwóch wielowpustach o długości po około 5 mm każdy a u mnie jest tak jakby jeden czyli o połowę mniej niż w oryginale.
Co do wydechu to może cos źle rozumiem ale 0,7 D w przypadku tłoka 52 mm daje nam wydech o szerokości około 36,5 mm mierzony po cięciwie. Dziś postaram się w miarę dokładnie zmierzyć ten wymiar w cylindrze Polini ale tam kanały wydechowe wchodzą bardzo głęboko po obu stronach tulei prawie aż do jej środka, oba kanały przy tym są zwężane czyli coraz niższe ale w najdłuższym punkcie znacznie przekraczają moim zdaniem te 36 mm, dziś to zmierzę aby te wasze teorie przełamać bo wszyscy piszecie że tak ma być a tak nie jest. dodatkowo w chwili obecnej wywaliłem w cylindrze Simsona tak ogromny wydech jak na to pozwalał odlew, bawiłem się szlifierka palcową cały dzień i założyłem ten cylinder i chodzi pięknie i ten cylinder też przekracza te 0,7 D jeśli mówimy o wydechu i też chodzi a wy wszyscy piszecie, że tak nie może być to ja wam piszę że MOŻE I DZIAŁA TO. I nie jest to teoria a sprawdzone praktycznie i działa więc nie piszcie że tak nie będzie działać bo działa i koniec. Ja sprawdzam pewne moje teorie w praktyce i staram się łamać wszelkie zasady po to aby sprawdzić co można uzyskać.
Teraz was zaskoczę troszkę, tylko nie traktujcie mnie jako szaleńca ale mam w głowie wymyślony silnik 2T skonstruowany do pracy na czystej benzynie ze smarowaniem wału pompą olejową jak w 4T, musi to być silnik pracujący na wtrysku (ale to już jest wdrożone) i musi być wyposażony w kompresor jak to robi się w 4T np. u mercedesa, ale nie będzie miał zaworów i rozrządu. Może kiedyś coś takiego zbuduję ale to jeszcze daleka przyszłość.
Zapomniałem dodać ostatni poważny element skrzyni w postaci wybieraka został oddany do frezera, ma być za około miesiąc czasu wykonany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2014 10:03:56 przez hohowski.)
04-05-2014 09:47:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 04-05-2014 09:47:46




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wystrzałowa świeca ogar 2...
Ostatni post: tramwajarz
Dzisiaj 15:19:12
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 154
Romet Wigry - Spis numeró...
Ostatni post: trzmiel_2351
Dzisiaj 14:50:14
» Odpowiedzi: 59
» Wyświetleń: 102247
"Popularny" PAFARO - poło...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 13:15:19
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Powitać wszystkich forumo...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 10:01:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 32
Dźwignia sprzegła Romet K...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:15:02
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 184
co to jest ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 10:44:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 262
Romet kadet m780 1985
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:20:12
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 2898
Blok silnika 'dlugi' z oz...
Ostatni post: Dinozaur
14-02-2025 20:39:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 143
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
14-02-2025 19:00:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 254
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: usertm
14-02-2025 18:58:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 931
Romet Flaming [1972]
Ostatni post: wigryman
14-02-2025 00:25:42
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 390
Dezamet typ 750 Rydwan
Ostatni post: romek
14-02-2025 00:21:47
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 360
Powitamie
Ostatni post: tramwajarz
13-02-2025 21:52:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 271
Romet Orkan Naprawa
Ostatni post: Ignacy21
13-02-2025 16:21:45
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 380
[019] Łożyska igiełkowe n...
Ostatni post: Maka_91
13-02-2025 09:47:27
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 346

Reklama