Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #316
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co do materiału zębatek to nie będę się wypowiadał bo firma która robiła zębatkę sama wybrała gatunek stali, ale jest to z pewnością stal hartowalna bo zarówno wałek jak i zębatki są hartowane. Co do tych zębatek to zauważ że im wyższy bieg tym siła działająca na zęby jest mniejsza ponieważ wraz z wzrostem średnicy zwiększa się ramię. W skrzyni charta zębatki mają różne szerokości a najmniejszą ma trzeci bieg, chyba zaledwie 8 mm. Zębatkę czwartego biegu musiałem tak wykonać ponieważ inne rozwiązania nie dało się zastosować ze względu na dostępną szerokość silnika. Co do ich pozycjonowania względem siebie to jeśli wodzik nie wydrze się to muszą one pracować idealnie równolegle. Co do sił, wzorowałem się troszkę na skrzyni z AM6, widziałeś szerokość tamtych zębatek? A jakoś działają choć zdarza się je porwać. O te zęby ja obawiam się najmniej, miałem tego nie pisać ale zrobię to. Najsłabszy element tej skrzyni to jest wielowpust wałka pośredniego na którym mają załączać się drugi i czwarty bieg, na tym wielowpuście zazębienie tych zębatek będzie następowało na długości zaledwie 5 mm tego wielowpustu. Nie wiem czy złapiecie o co chodzi ale jak ktoś popatrzy na wałki i pomyśli jak to ma pracować to powinien to zauważyć, na tej średnicy wałka występuje bardzo duża siła i to jest najsłabsze ogniwo tej skrzyni. W charcie w oryginale drugi bieg załącza się identycznie ale na dwóch wielowpustach o długości po około 5 mm każdy a u mnie jest tak jakby jeden czyli o połowę mniej niż w oryginale.
Co do wydechu to może cos źle rozumiem ale 0,7 D w przypadku tłoka 52 mm daje nam wydech o szerokości około 36,5 mm mierzony po cięciwie. Dziś postaram się w miarę dokładnie zmierzyć ten wymiar w cylindrze Polini ale tam kanały wydechowe wchodzą bardzo głęboko po obu stronach tulei prawie aż do jej środka, oba kanały przy tym są zwężane czyli coraz niższe ale w najdłuższym punkcie znacznie przekraczają moim zdaniem te 36 mm, dziś to zmierzę aby te wasze teorie przełamać bo wszyscy piszecie że tak ma być a tak nie jest. dodatkowo w chwili obecnej wywaliłem w cylindrze Simsona tak ogromny wydech jak na to pozwalał odlew, bawiłem się szlifierka palcową cały dzień i założyłem ten cylinder i chodzi pięknie i ten cylinder też przekracza te 0,7 D jeśli mówimy o wydechu i też chodzi a wy wszyscy piszecie, że tak nie może być to ja wam piszę że MOŻE I DZIAŁA TO. I nie jest to teoria a sprawdzone praktycznie i działa więc nie piszcie że tak nie będzie działać bo działa i koniec. Ja sprawdzam pewne moje teorie w praktyce i staram się łamać wszelkie zasady po to aby sprawdzić co można uzyskać.
Teraz was zaskoczę troszkę, tylko nie traktujcie mnie jako szaleńca ale mam w głowie wymyślony silnik 2T skonstruowany do pracy na czystej benzynie ze smarowaniem wału pompą olejową jak w 4T, musi to być silnik pracujący na wtrysku (ale to już jest wdrożone) i musi być wyposażony w kompresor jak to robi się w 4T np. u mercedesa, ale nie będzie miał zaworów i rozrządu. Może kiedyś coś takiego zbuduję ale to jeszcze daleka przyszłość.
Zapomniałem dodać ostatni poważny element skrzyni w postaci wybieraka został oddany do frezera, ma być za około miesiąc czasu wykonany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2014 10:03:56 przez hohowski.)
04-05-2014 09:47:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 04-05-2014 09:47:46




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik Kadet 110 Automati...
Ostatni post: bing17
Dzisiaj 10:22:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Biała karta Romet kadet
Ostatni post: 1204
Dzisiaj 02:38:17
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:19:23
» Odpowiedzi: 123
» Wyświetleń: 29255
Luzy na kole wigry 2
Ostatni post: RometW
Wczoraj 23:08:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Dezamet 027 sprzęgło klow...
Ostatni post: ko_sa
Wczoraj 21:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
zawieszenie od motoroweru...
Ostatni post: romek
Wczoraj 13:17:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 91
Polo Lux 75
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 10:50:32
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 977
zawieszenie do wigry
Ostatni post: Wojtas29
29-10-2025 20:41:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Wartość siodełka zzr
Ostatni post: Wojtas29
29-10-2025 20:32:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155
Renowacja trzech rowerów ...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
29-10-2025 00:13:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1149
Pęknięty karter
Ostatni post: Szczepan
28-10-2025 15:59:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 284
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
28-10-2025 15:19:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 185
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
28-10-2025 14:24:14
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 8965
Kupię pamiątki romet
Ostatni post: Wojtas29
28-10-2025 11:32:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114
Nieczytelny numer ramy og...
Ostatni post: romek
28-10-2025 08:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 136

Reklama