Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #315
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ale siejecie ferment... Niestety, w 90% przyznaję rację Januszowi. Nie zgadzam się jedynie z pewną kwestią "Silnik wysoko obrotowy może mieć wyważenie 30% jak i 70%". Otóż błąd. Nie może. Ciężki wał znacznie trudniej wkręca się na obroty. Istnieje takie pojęcie jak "Graniczna prędkość obrotowa wału". Wink Podobnie jak np. spadający człowiek może osiągnąć pewną graniczna prędkość. Wszystko to jest zależne od masy i rozmiarów elementów. Poza tym w układzie korbowo-tłokowym bardzo ważnym aspektem jest stosunek energii kinetycznej do potencjalnej tłoka względem tych samych parametrów wału Wink
Nie będę tego szerzej tłumaczył, bo gdy zastanowisz się sam, dojdziesz do podobnego wniosku.

Hohowski, z całym szacunkiem, ale pokaż mi silnik, w w którym ich suma wynosi 0,75D, w przypadku gdy nie mówimy o w pełni symetrycznym silniku dwusuwowym w którym to łączna szerokość kanałów może przekraczać 2,9D. (Niech no któryś tylko rzuci kamieniem)

Jest to konstrukcyjnie może nie tyle co niemożliwe, a bardziej bezsensu jeśli wziąć pod uwagę układ pozostałych kanałów. Właśnie im większy tłok tym bardziej stara się przestrzegać postanowionych wcześniej przez konstruktorów 0,60-0,65D. 0,7D to naciągnięcie dokonane przez współczesnych portingowców. Poszukaj staruszka imieniem Jan Thiel na FB. Był on swego czasu jednym z głównych projektantów koncernu Aprilia i projektował on między innymi cylindry i wydechy do torowych Aprilli. Bardzo chętnie odpowiada na inteligentne zapytania, a ogrom doświadczenia, jaki wnosi w konwersację tłamsi największe internetowe ideały.

Odnośnie skrzyni... Postaram opisać Ci moje wątpliwości, o których jakiś czas temu wspomniałem. Od razu z góry mówię, żeby nie było nie potrzebnych spin - Zależy mi jedynie na wartości merytorycznej, a nie na hejceniu pomysłu, który osobiście popieram.

Fajnie, że tryb trzeciego biegu ma łącznie 10mm, czyli jak to ładnie opisałeś 2x5mm. Niestety na taki tryb jest nadawany moment obrotowy, jest IDENTYCZNY dla każdej z części tego trybu i rozkłada się on na znacznie mniejszej powierzchni i objętości, niźli byłby to lity tryb. Więc w obliczeniach wytrzymałościowych trzeba niestety uwzględnić pojedynczą część trybu.
Dlatego np. w skrzyni dezametowskiej z silnika 019 zazębienie (sposób zazębiania) drugiego biegu wyglądało tak:

Z daleka od teorii, dodatkowy problem pojawia się w praktyce. Ustawienie obu trybów tego biegu, idealnie stycznie to priorytet. Bez tego bardzo łatwo będzie ścinać te ząbeczki - moment naporu będzie przyłożony do jeszcze mniejszej powierzchni jeśli nie będzie to równo ustawione.
Wątpliwą też jest kwestia materiału tego trybu, wierz lub nie mam w tym doświadczenie. A jakby tego było mało studiuję obecnie na kierunku związanym stricte z odlewnictwem i metalem Wink
04-05-2014 00:20:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - marcin194 - 04-05-2014 00:20:45




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 14 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 69
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 345
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 269

Reklama