Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Hohowski, piszesz o przestawieniu się czopów po regeneracji. Dla mnie oczywistym jest zastosowanie ciaśniejszego sworznia po regeneracji wału, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z wałem Charta(miękki dość materiał), który nawet przy seryjnych silnikach się potrafił przestawić. Każde składanie wału powinno się poprzedzić dopasowaniem ciaśniejszego sworznia, wprawdzie pojawia się wtedy problem z dobraniem łożyska, ale to już inny temat.
Z tym wyważeniem też nie ma co za bardzo kombinować, teoretyzować. Efekt jest mierny w porównaniu do spędzonego czasu nad nim, najlepiej uprościć sprawę to zbliżenia masy tłoka do fabrycznego. Przy tak ciężkim i dużym tłoku jak masz Ty, hohowski, to trzeba by podziałać coś z przeciwwagami. Nawiercić przeciwwagi w celu wyważenia, tak jak opisywał to Sałek. Ja wiem, że dość łopatologiczne jest to opracowanie, ale według mnie akurat co do wałów jest wszystko dobrze napisane-wzór konkretny, bez zbędnej teorii i zagłębiania się w temat, dostępne i zrozumiałe dla każdego. Zbyt wielkie wibracje też niekorzystnie działają na silnik, nie bierze się to znikąd. Nakładają się częstotliwości drgań własnych elementów układu tłokowo-korbowego, co niekorzystnie wpływa też na łożyska.
Piszesz, ile to straciłeś pieniędzy. Nikt nie każe Ci tego robić, sam podjąłeś decyzję. Skoro wytykasz innym "młodzieńczość" to sam dawaj przykład i rozsądnie gospodaruj pieniędzmi, pomijając już fakt, że są to grubo przesadzone kwoty. Akurat na pracę Janusza nikt nie narzeka, wszyscy z usług są zadowoleni a akurat w jednym Twoim przypadku zadowolenia brak. Obróć zatem swoją wiedzę w praktykę i zaskocz efektami
Abstrahując od technicznych spraw, nie ma co spinać Panowie, różnica zdań jest, ale pozwólmy dokończyć projekt i zobaczyć efekty. Do każdego silnika można by się przyczepić, zawsze znajdzie się szerokie grono szyderców. Tak też i w tym przypadku. Praca takiego silnika to ciekawe i rozbudowane zagadnienie, jest wiele teorii, nierzadko sprzecznych co do jego pracy i zasady działania. Mimo że sceptycznie pdochodzę do niektórych kwestii to nadal pozostaję ciekawy odpalenia tego silnika. Pozdrawiam.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
25-04-2014 17:53:25 |
|
1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post:1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
Simon (04-25-2014)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - Lagoon - 25-04-2014 17:53:25
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości
|
|