Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #289
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Znowu Janusz znasz coś na pamięć - tylko po co siejesz znów demagogię - czyli podsumowując w silnikach niesymetrycznych kładąc tłoki kute ciężkie (tylko takie zmieniają moment obrotowy a to jest jeszcze ważniejsze niż moc silnika) zmieniamy wyważenie wału czy nie? Ty zawsze piszesz to co popiera twoje teorie a starasz się przemilczeć to co z nimi nie zgadza się. Odkryłeś Amerykę, że silniki niesymetryczne mają przeciwwagi - to oczywista oczywistość więc w jakim celu piszesz o równoważeniu się mas tłoków w silnikach symetrycznych. Przecież jest jeszcze całe mnóstwo silników w układzie V gdzie jest ta sama zasada jak w silnikach niesymetrycznych ale ty oczywiście napisałeś o rzędowym silniki 4 cylindrowym a o innych milczysz i dowodzisz swoją rację.
Co do wyważenia silników to jest to z pewnością ważne w silnikach mających jeździć po kilkadziesiąt kilkaset tysięcy, jest też ważne z pewnością w silnikach wysokoobrotowych, ale życie to kompromis. Jak chciałbyś wyważyć zgodnie z twoimi teoriami silniki Simsona przerobione na tłok 250 ccm lub na dwa cylindry w układzie V, a i takie były robione. Trzeba by do nich włożyć o połowę większe przeciwwagi a miejsca na to nie ma. Widziałeś silniki starej generacji typu nasz komar 2 biegowy? Tam jest wał o konstrukcji całkiem innej niż simson chart czy jawa 50. Tamten wał ma zupełnie inne wyważenie w stosunku do pozostałych wymienionych a też pracuje. Mówimy o wyważeniu wałów, a przecież wały robione seryjnie nigdy nie były wyważane, dobrany został wzór ich wykonania i pozostałe sztuki robione były według tego wzoru z większą lub mniejszą dokładnością, nikt nie kładł ich na wyważarki. Próbuję tylko uświadomić ci, że w tym wyważeniu jest duża tolerancja dopuszczalnych odchyłek. Ty chcesz zrobić silnik jak seryjny a ja chcę zrobić silnik bardzo mocny i to mój cel.
Piszesz o źle wydanych moich pieniądzach otóż popatrz jak źle wydałem pieniądze:
Słuchając ciebie straciłem 400 zł na wyważenie wału i nic ono nie dało pozytywnego a spowodowało osłabienie czopów i uszkodzenie wału. Kolejne wyrzucone pieniądze to cylinder i tłumik zrobiony przez ciebie dla brata. Chciałbym abyś zobaczył jego minę i rozczarowanie jak uruchomił silnik który kosztował nie mało a efekt był raczej odwrotny, bo silnik osłabł u dołu a zyskał góra 500 obr/min. To są tak na prawdę zmarnowane pieniądze i o to jestem na ciebie wściekły. Na ciebie i siebie bo zaufałem młodzieńcowi co to ma wiedzę jak nie wiem co tylko nie potrafi jej w praktykę obrócić.
Piszesz o załamaniach w podawaniu mieszanki i znów opisujesz silnik ze stawidłami. Po co opisujesz mi jak wpada tam mieszanka to dla mnie jasne, ale nie piszesz, że strumień też załamuje się za stawidłem o 90 stopni, to już jest nie rękę dla ciebie. Piszesz, że to moje wejście do skrzyni korbowej jest nie prawidłowe o to właśnie załamanie, a jak twoim zdaniem mają się opory powstałe z powodu tego załamania w stosunku do oporów membrany (siły potrzebnej na jej otwarcie) - kolejny raz czepiasz się detali nie mających większego znaczenia i drążysz temat jak kornik zdrowe drzewo. Każdy wątek napisany przez ciebie sprawia duże zamieszanie wśród tych którzy chcieliby coś samemu zrobić, piszesz o problemach a nie podajesz metody na ich rozwiązanie - ty to traktujesz jako pomoc? to zwykłe wymądrzanie się. Doskonale wiem jakie osoby przeniosły się do tego wątku z forum o simsonach. Zakochani w konstrukcji Simsona nie mogą pogodzić się, że nasz romet może być też ciekawą bazą do zabawy w tuning i wypisują te wszystkie bzdety na temat moich prac.
Co do wałów Simsona - piszę o silniku 85 bo to też popularne tuningowe wykonanie tego silnika, wszystkie bazują na tych samych wałach. Faktem jest, że do 70 i 85 ccm wykonywane były i są wały ze ścieńciami od strony tłoka, ale te wały mają też zaślepione otwory wyważające i trudno jest określić jak mają się te masy ścięć do wypełnień w tych otworach. Wszyscy i tak piszą, że wały te wywołują większe wibracje niż oryginalne wały.
25-04-2014 09:45:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 25-04-2014 09:45:48




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11901
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26730
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 149
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35421
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama