Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Znowu Janusz znasz coś na pamięć - tylko po co siejesz znów demagogię - czyli podsumowując w silnikach niesymetrycznych kładąc tłoki kute ciężkie (tylko takie zmieniają moment obrotowy a to jest jeszcze ważniejsze niż moc silnika) zmieniamy wyważenie wału czy nie? Ty zawsze piszesz to co popiera twoje teorie a starasz się przemilczeć to co z nimi nie zgadza się. Odkryłeś Amerykę, że silniki niesymetryczne mają przeciwwagi - to oczywista oczywistość więc w jakim celu piszesz o równoważeniu się mas tłoków w silnikach symetrycznych. Przecież jest jeszcze całe mnóstwo silników w układzie V gdzie jest ta sama zasada jak w silnikach niesymetrycznych ale ty oczywiście napisałeś o rzędowym silniki 4 cylindrowym a o innych milczysz i dowodzisz swoją rację.
Co do wyważenia silników to jest to z pewnością ważne w silnikach mających jeździć po kilkadziesiąt kilkaset tysięcy, jest też ważne z pewnością w silnikach wysokoobrotowych, ale życie to kompromis. Jak chciałbyś wyważyć zgodnie z twoimi teoriami silniki Simsona przerobione na tłok 250 ccm lub na dwa cylindry w układzie V, a i takie były robione. Trzeba by do nich włożyć o połowę większe przeciwwagi a miejsca na to nie ma. Widziałeś silniki starej generacji typu nasz komar 2 biegowy? Tam jest wał o konstrukcji całkiem innej niż simson chart czy jawa 50. Tamten wał ma zupełnie inne wyważenie w stosunku do pozostałych wymienionych a też pracuje. Mówimy o wyważeniu wałów, a przecież wały robione seryjnie nigdy nie były wyważane, dobrany został wzór ich wykonania i pozostałe sztuki robione były według tego wzoru z większą lub mniejszą dokładnością, nikt nie kładł ich na wyważarki. Próbuję tylko uświadomić ci, że w tym wyważeniu jest duża tolerancja dopuszczalnych odchyłek. Ty chcesz zrobić silnik jak seryjny a ja chcę zrobić silnik bardzo mocny i to mój cel.
Piszesz o źle wydanych moich pieniądzach otóż popatrz jak źle wydałem pieniądze:
Słuchając ciebie straciłem 400 zł na wyważenie wału i nic ono nie dało pozytywnego a spowodowało osłabienie czopów i uszkodzenie wału. Kolejne wyrzucone pieniądze to cylinder i tłumik zrobiony przez ciebie dla brata. Chciałbym abyś zobaczył jego minę i rozczarowanie jak uruchomił silnik który kosztował nie mało a efekt był raczej odwrotny, bo silnik osłabł u dołu a zyskał góra 500 obr/min. To są tak na prawdę zmarnowane pieniądze i o to jestem na ciebie wściekły. Na ciebie i siebie bo zaufałem młodzieńcowi co to ma wiedzę jak nie wiem co tylko nie potrafi jej w praktykę obrócić.
Piszesz o załamaniach w podawaniu mieszanki i znów opisujesz silnik ze stawidłami. Po co opisujesz mi jak wpada tam mieszanka to dla mnie jasne, ale nie piszesz, że strumień też załamuje się za stawidłem o 90 stopni, to już jest nie rękę dla ciebie. Piszesz, że to moje wejście do skrzyni korbowej jest nie prawidłowe o to właśnie załamanie, a jak twoim zdaniem mają się opory powstałe z powodu tego załamania w stosunku do oporów membrany (siły potrzebnej na jej otwarcie) - kolejny raz czepiasz się detali nie mających większego znaczenia i drążysz temat jak kornik zdrowe drzewo. Każdy wątek napisany przez ciebie sprawia duże zamieszanie wśród tych którzy chcieliby coś samemu zrobić, piszesz o problemach a nie podajesz metody na ich rozwiązanie - ty to traktujesz jako pomoc? to zwykłe wymądrzanie się. Doskonale wiem jakie osoby przeniosły się do tego wątku z forum o simsonach. Zakochani w konstrukcji Simsona nie mogą pogodzić się, że nasz romet może być też ciekawą bazą do zabawy w tuning i wypisują te wszystkie bzdety na temat moich prac.
Co do wałów Simsona - piszę o silniku 85 bo to też popularne tuningowe wykonanie tego silnika, wszystkie bazują na tych samych wałach. Faktem jest, że do 70 i 85 ccm wykonywane były i są wały ze ścieńciami od strony tłoka, ale te wały mają też zaślepione otwory wyważające i trudno jest określić jak mają się te masy ścięć do wypełnień w tych otworach. Wszyscy i tak piszą, że wały te wywołują większe wibracje niż oryginalne wały.
|
|
25-04-2014 09:45:48 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 25-04-2014 09:45:48
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 12 gości
|
|