| 
		
	 
		
			| 
					Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| janusz94   Rezonator
 
  
 
   Liczba postów: 65
 Imię: Janusz
 Skąd: wlkp
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				Nie chodziło mi o samo pochylenie membrany w stosunku do silnika ale o to odbicie o kąt niemalże 90° i to dość ostrawe i że możnaby to zrobić łagodniej. 
Piły spalinowe mają całkiem inne rozwiązania i membrana jest umieszczona pod kątem około 90° w stosunku do cylindra i to dość słaby przykład bo takie silniki mają pracować w bardzo wąskim zakresie obrotów. 
Dokładnie tak jak Lagoon pisze procentowe wyważenie dobiera się doświadczalnie. 
A jak dasz cięższy tłok w miejsce lekkiego to pogarsza się wyważenie czyli jak jest seryjnie 40% i dałeś cięższą korbe i cięższy tłok to sporo spadnie %wyważenie, dlatego trzebabędzie powiększać seryjne otwory wyważające we wale albo dowiercić kolejne.
 
A co do wielkości kanału wydechowego to zdaje się że już dyskutowaliśmy w tym temacie, są do tego celu odpowiednie wzory umożliwiające przeliczenie potrzebnego przekroju kanału wydechowego do zapewnienia cylindrowi dobrego przepływu spalin i na tym zakończyłbym temat kanału wydechowego.
 
Silnik 4garowy podałem jako klasyczny przykład, a co do 3 i 5garowców zasada wyrównowaażenia jest taka sama, bo jest inny kąt wykorbienia między poszczególnymi cylindrami    
 Z mojej strony koniec dyskusji w tym temacie. Do momentu uruchomienia silnika nic pisać nie zamierzam, poczekam grzecznie na efekty.
			 |  |  
	| 24-04-2014 22:39:37 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
| Wiadomości w tym wątku |  
| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień -  janusz94 - 24-04-2014 22:39:37 |  
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |