Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie chodziło mi o samo pochylenie membrany w stosunku do silnika ale o to odbicie o kąt niemalże 90° i to dość ostrawe i że możnaby to zrobić łagodniej.
Piły spalinowe mają całkiem inne rozwiązania i membrana jest umieszczona pod kątem około 90° w stosunku do cylindra i to dość słaby przykład bo takie silniki mają pracować w bardzo wąskim zakresie obrotów.
Dokładnie tak jak Lagoon pisze procentowe wyważenie dobiera się doświadczalnie.
A jak dasz cięższy tłok w miejsce lekkiego to pogarsza się wyważenie czyli jak jest seryjnie 40% i dałeś cięższą korbe i cięższy tłok to sporo spadnie %wyważenie, dlatego trzebabędzie powiększać seryjne otwory wyważające we wale albo dowiercić kolejne.
A co do wielkości kanału wydechowego to zdaje się że już dyskutowaliśmy w tym temacie, są do tego celu odpowiednie wzory umożliwiające przeliczenie potrzebnego przekroju kanału wydechowego do zapewnienia cylindrowi dobrego przepływu spalin i na tym zakończyłbym temat kanału wydechowego.
Silnik 4garowy podałem jako klasyczny przykład, a co do 3 i 5garowców zasada wyrównowaażenia jest taka sama, bo jest inny kąt wykorbienia między poszczególnymi cylindrami
Z mojej strony koniec dyskusji w tym temacie. Do momentu uruchomienia silnika nic pisać nie zamierzam, poczekam grzecznie na efekty.
|
|
24-04-2014 22:39:37 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - janusz94 - 24-04-2014 22:39:37
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 13 gości
|
|