Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Ogar 200 1987 - Bartek048
Autor Wiadomość
Bartek048 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Bartek
Skąd: Kampinos
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Romet Ogar 200 1987 - Bartek048
Mam przyjemność przedstawić wam mojego Ogarka. Motorower przywiozłem w lipcu 2011 roku, spadek po zmarłym wuju. Kupił on go jako nowego w 1987 roku i naprawdę mało jeździł. W latach 2005-2011 Ogar prawdopodobnie był tylko przepalany, bo wujek ciężko chorował. Gdy go zobaczyłem miał 1300km przebiegu, aktualnie licznik pokazuje 2610km i ciągle rośnie. Motor nadal nieotwierany. Był to mój pierwszy kontakt z motorowerem, ruszyłem dopiero za 3 razem ( radocha ). W ciągu pierwszych 2 lat posiadania motoroweru miałem kilka przygód z zapychającym się układem paliwowym. Ostatecznie pomogło 3 krotne płukanie baku, przedmuchanie gaźnika oraz montaż nowego kranika. Nowy filtr powietrza, olej w skrzyni i czyszczenie przerywacza oraz aparatu zapłonowego dopełniło całości. Następnie nasmarowałem mechanizm licznika, wyczyściłem cały tłumik i założyłem zębatkę zdawczą 13z. Ponadto zdjęte zostały blokady z króćca i kolanka.
Po 3 latach razem nadal wpółpracujemy! Nie odszedł w zapomnienie. Ten sprzęt nauczył mnie, że jak coś działa to nie trzeba na siłę przestawiać, regulować itd Wink Lekarstwem na problemy z iskrą okazał się kabel wraz z fajką z dużego Fiata i od tamtej pory nie ma potrzeby ruszania świecy. Nie zalewa go, odpala na ciepłym z kopa, trzyma wolne obroty, zamyka ze mną na pokładzie (105kg) licznik także nie mogę narzekać na Ogara.
Planów jest trochę, jedne bliższe inne dalsze. Wszystko powinno dojść do skutku w roku 2015. Romet otrzymał w tym roku nową oponę na tył wraz z dętką, a przednia opona czeka na wolną chwilę i będzie montowana wraz z dętką oraz szczękami. Rozmiar to 17x2.25 ale kupując raz jeszcze kupiłbym 17x2.5, bo te w oryginalnym rozmiarze są niższe od Stomili. Rozebrałem i wyczyściłem amortyzatory z tyłu, odświeżyłem nieco chromy, przesmarowałem filc w aparacie zapłonowym i zmieniłem olej w silniku. Zamontowane zostały również nowe podnóżki wraz z obsadą sprzęgła. Dziś zrobiłem 50km i nawet się nie zająknął czyli tłok nie puchnie. Cały czas jeżdżę bez filtra paliwa, bo jeszcze nie spotkałem takiego, który wejdzie mi pod osłonę filtra powietrza.
Nakleiłem naklejkę na bak z lewej strony, po prowizorycznym uprzednim zrobieniu zaprawek. Prawej strony nie ruszałem, bo jest w dobrym stanie jak na 27 lat, cenię sobie oryginał, poza tym boję się zrywać naklejki ze względu na lakier, żeby nie odszedł tak jak na lewej stronie. Kolanko przeleciałem filcem na wiertarce i prezentuje się znośnie, dlatego nie będę kupował chińskiego jednorazowego chromu. Do kupienia pozostał mi króciec ssący oryginalnie odblokowany, a kopnik oraz dźwignia zmiany biegów zostaną ocynkowane.
Co do serwisu to w najbliższym czasie wyczyszczę łańcuch, a następnie czeka mnie serwis przedniego zawieszenia wraz z montażem nowych gumowych osłon kurzowych na lagi, stare jak pisałem wcześniej nie przetrwały próby czasu. Kupię króciec, prawdopodobnie lusterka i to będzie koniec inwestycji na ten sezon. Kopnik miałem kupować nowy ale 50zł z wysyłką to za dużo, ocynkuję stary wraz z masą innych części. Na jesieni kilka elementów pójdzie do cynkowania i pomyślę o lakierowaniu błotników, bagażnika oraz zbiornika paliwa ze względu na odpryski ale muszę to jeszcze przemyśleć czy warto psuć oryginał. Złote naklejki na zbiorniku to pamiątka po wujku dlatego nie zamierzam ich zdejmować, ponadto posiadam do niego orzeszka, który ma identyczne naklejki, można powiedzieć kask był podpisany Smile

Plany:
2014:
Serwis:
- przegląd amortyzatorów tył (zrobione)
- nowy olej w silniku (zrobione)
- serwis przedniego zawieszenia
- przesmarowanie filcu aparatu zapłonowego (zrobione)
- nowe szczęki hamulcowe przód
- nowe szczęki hamulcowe tył
- wyczyszczenie tłumika
- nowa opona tył (zrobione)
- nowa dętka tył (zrobione)
- nowa opona przód
- nowa dętka przód
- mycia łańcucha
- wyprostowanie stopki centralnej
Do zamontowania:
- nowa obsada sprzęgła (zrobione)
- nowe podnóżki (zrobione)
- nowe gumy teleskopów
- nowe naklejki (zrobione)
Do kupna:
- nowe lusterko
- nowy odblokowany króciec ssący
Do zrobienia:
- wypolerować obręcze
- wypolerować tłumik
- wypolerować brzęczek
- wypolerować kierownicę
- wypolerować sprężyny
- wypolerować ramkę reflektora
- wypolerować ramkę licznika
- wypolerować pompkę
- wypolerować lekko silnik
- wypolerować cewkę butelkową
- wypolerować kolanko
- wypolerować klamki
- wypolerować przełącznik świateł

2015:
- cynkowanie napinaczy łańcucha
- cynkowanie pedału hamulca
- cynkowanie pręta hamulca
- cynkowanie obejmy cewki
- cynkowanie wieszaka tłumika
- cynkowanie pręta lusterka
- cynkowanie kierownicy powietrza do filtra
- cynkowanie kopnika
- cynkowanie dźwigni zmiany biegów
- nowa lewa pokrywa silnika wraz ze sprzęgłem

2012r.












2014r.















Można komentować, krytykować, radzić, oceniać! Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 01:02:14 przez Bartek048.)
24-04-2014 00:50:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Bartek048 za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Romet Ogar 200 1987 - Bartek048 - Bartek048 - 24-04-2014 00:50:12
RE: Romet Ogar 200 1987 - Bartek048 - KacU - 25-04-2014, 14:45:33




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Oleje Castrol
Ostatni post: romek
Dzisiaj 23:05:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 27
Polo Lux 75
Ostatni post: RometW
Dzisiaj 21:20:31
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 199
Czy ogar 200 z zapłonem c...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 20:47:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 43
WSK 175 1980r Custom
Ostatni post: skinder
Dzisiaj 12:42:10
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 39216
Zapłon cdi kadet samorobi...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 07:17:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 78
Klakson romet ogar 205
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:50:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Części Ogar 200
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 13:00:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 137
Identyfikacja roweru ZZR
Ostatni post: schabowy07
23-10-2025 18:20:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 127
Siema. co słychać?
Ostatni post: łogór 200
23-10-2025 10:58:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 123
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Tomasz-pr110
23-10-2025 09:25:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 575
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
22-10-2025 23:22:31
» Odpowiedzi: 57
» Wyświetleń: 3806
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
22-10-2025 19:52:16
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 277
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
21-10-2025 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 253
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37362
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 619

Reklama