Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Ogar 200 1987 - Bartek048
Autor Wiadomość
Bartek048 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Bartek
Skąd: Kampinos
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Romet Ogar 200 1987 - Bartek048
Mam przyjemność przedstawić wam mojego Ogarka. Motorower przywiozłem w lipcu 2011 roku, spadek po zmarłym wuju. Kupił on go jako nowego w 1987 roku i naprawdę mało jeździł. W latach 2005-2011 Ogar prawdopodobnie był tylko przepalany, bo wujek ciężko chorował. Gdy go zobaczyłem miał 1300km przebiegu, aktualnie licznik pokazuje 2610km i ciągle rośnie. Motor nadal nieotwierany. Był to mój pierwszy kontakt z motorowerem, ruszyłem dopiero za 3 razem ( radocha ). W ciągu pierwszych 2 lat posiadania motoroweru miałem kilka przygód z zapychającym się układem paliwowym. Ostatecznie pomogło 3 krotne płukanie baku, przedmuchanie gaźnika oraz montaż nowego kranika. Nowy filtr powietrza, olej w skrzyni i czyszczenie przerywacza oraz aparatu zapłonowego dopełniło całości. Następnie nasmarowałem mechanizm licznika, wyczyściłem cały tłumik i założyłem zębatkę zdawczą 13z. Ponadto zdjęte zostały blokady z króćca i kolanka.
Po 3 latach razem nadal wpółpracujemy! Nie odszedł w zapomnienie. Ten sprzęt nauczył mnie, że jak coś działa to nie trzeba na siłę przestawiać, regulować itd Wink Lekarstwem na problemy z iskrą okazał się kabel wraz z fajką z dużego Fiata i od tamtej pory nie ma potrzeby ruszania świecy. Nie zalewa go, odpala na ciepłym z kopa, trzyma wolne obroty, zamyka ze mną na pokładzie (105kg) licznik także nie mogę narzekać na Ogara.
Planów jest trochę, jedne bliższe inne dalsze. Wszystko powinno dojść do skutku w roku 2015. Romet otrzymał w tym roku nową oponę na tył wraz z dętką, a przednia opona czeka na wolną chwilę i będzie montowana wraz z dętką oraz szczękami. Rozmiar to 17x2.25 ale kupując raz jeszcze kupiłbym 17x2.5, bo te w oryginalnym rozmiarze są niższe od Stomili. Rozebrałem i wyczyściłem amortyzatory z tyłu, odświeżyłem nieco chromy, przesmarowałem filc w aparacie zapłonowym i zmieniłem olej w silniku. Zamontowane zostały również nowe podnóżki wraz z obsadą sprzęgła. Dziś zrobiłem 50km i nawet się nie zająknął czyli tłok nie puchnie. Cały czas jeżdżę bez filtra paliwa, bo jeszcze nie spotkałem takiego, który wejdzie mi pod osłonę filtra powietrza.
Nakleiłem naklejkę na bak z lewej strony, po prowizorycznym uprzednim zrobieniu zaprawek. Prawej strony nie ruszałem, bo jest w dobrym stanie jak na 27 lat, cenię sobie oryginał, poza tym boję się zrywać naklejki ze względu na lakier, żeby nie odszedł tak jak na lewej stronie. Kolanko przeleciałem filcem na wiertarce i prezentuje się znośnie, dlatego nie będę kupował chińskiego jednorazowego chromu. Do kupienia pozostał mi króciec ssący oryginalnie odblokowany, a kopnik oraz dźwignia zmiany biegów zostaną ocynkowane.
Co do serwisu to w najbliższym czasie wyczyszczę łańcuch, a następnie czeka mnie serwis przedniego zawieszenia wraz z montażem nowych gumowych osłon kurzowych na lagi, stare jak pisałem wcześniej nie przetrwały próby czasu. Kupię króciec, prawdopodobnie lusterka i to będzie koniec inwestycji na ten sezon. Kopnik miałem kupować nowy ale 50zł z wysyłką to za dużo, ocynkuję stary wraz z masą innych części. Na jesieni kilka elementów pójdzie do cynkowania i pomyślę o lakierowaniu błotników, bagażnika oraz zbiornika paliwa ze względu na odpryski ale muszę to jeszcze przemyśleć czy warto psuć oryginał. Złote naklejki na zbiorniku to pamiątka po wujku dlatego nie zamierzam ich zdejmować, ponadto posiadam do niego orzeszka, który ma identyczne naklejki, można powiedzieć kask był podpisany Smile

Plany:
2014:
Serwis:
- przegląd amortyzatorów tył (zrobione)
- nowy olej w silniku (zrobione)
- serwis przedniego zawieszenia
- przesmarowanie filcu aparatu zapłonowego (zrobione)
- nowe szczęki hamulcowe przód
- nowe szczęki hamulcowe tył
- wyczyszczenie tłumika
- nowa opona tył (zrobione)
- nowa dętka tył (zrobione)
- nowa opona przód
- nowa dętka przód
- mycia łańcucha
- wyprostowanie stopki centralnej
Do zamontowania:
- nowa obsada sprzęgła (zrobione)
- nowe podnóżki (zrobione)
- nowe gumy teleskopów
- nowe naklejki (zrobione)
Do kupna:
- nowe lusterko
- nowy odblokowany króciec ssący
Do zrobienia:
- wypolerować obręcze
- wypolerować tłumik
- wypolerować brzęczek
- wypolerować kierownicę
- wypolerować sprężyny
- wypolerować ramkę reflektora
- wypolerować ramkę licznika
- wypolerować pompkę
- wypolerować lekko silnik
- wypolerować cewkę butelkową
- wypolerować kolanko
- wypolerować klamki
- wypolerować przełącznik świateł

2015:
- cynkowanie napinaczy łańcucha
- cynkowanie pedału hamulca
- cynkowanie pręta hamulca
- cynkowanie obejmy cewki
- cynkowanie wieszaka tłumika
- cynkowanie pręta lusterka
- cynkowanie kierownicy powietrza do filtra
- cynkowanie kopnika
- cynkowanie dźwigni zmiany biegów
- nowa lewa pokrywa silnika wraz ze sprzęgłem

2012r.












2014r.















Można komentować, krytykować, radzić, oceniać! Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 01:02:14 przez Bartek048.)
24-04-2014 00:50:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Bartek048 za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Romet Ogar 200 1987 - Bartek048 - Bartek048 - 24-04-2014 00:50:12
RE: Romet Ogar 200 1987 - Bartek048 - KacU - 25-04-2014, 14:45:33




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:36:59
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 2329
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 271
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97534
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 303
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32831
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 225
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 143
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15401
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1574
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 186
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4164
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 262
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 228

Reklama