lincoln_88
Uczeń
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/uczen.png)
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Quad
Ja robiłem go gokarta z silnikiem jak ktoś nazwał "zemsty czech", a brat robił 2 z silnikami od 110tki. I tak. Tylną oś przeciął na pół wewnątrz oddał do tokarza na frez obie części, idealnie spawował grubego i twardego pręta, zespawał potem nałożył na górę rurkę i obspawał. Jak oglądałeś, to zrobił to tak jak Ci angole co syrenke robili i im przekładnie przecieli i potem to spawał chłopak. Ramę preferuję z profila, gdyż kątownik nawet przy mocy jak ja mam u siebie się gnie (a nie jest taki miękki). Profil polecam 3cm/4cm, bo cieńsze to raczej na wzmocnienia. Projekt najlepiej robić w głowie i od razu to robić, ponieważ jak zaczniesz rysować i się tego trzymać wyjdzie Ci w końcu na to, że będziesz musiał coś 10 razy ciąć, spawać itd, a potem jeszcze nie będzie działało. Uchwyty na silnik to możesz ze wszystkiego co ma minimum 3mm grubości. Ja zrobiłem z płaskownika, bo akurat miałem. Nie wiem jak tam się mocuje tylną oś, ale mi tokarz sporo rzeczy dotaczał, min. gniazda na łożyska. Układ skrętny tylko dobrze zrób. Można i na stałe, jak ja z bratem mam w gokarcie, ale preferuję zrobić na drążkach (lżej skręca, mniej się rzeczy urywa). I nwm czy robisz zawieszenie. Jak nie robisz, to zadbaj o dobre łożyska i mocne spawy, a jak robisz, to zrób mocne mocowania na amory, bo bez zawieszenia uszkodzić coś łatwiej w kole, ale z zawieszeniem i nie przemyślanym mocowaniem silnika itp, można urywać ciągle uchwyty. I odnośnie układu skrętnego dobrze to zrób, bo jak odwrotnie przyspawasz mocowanie drązka przy kierownicy, to skręcając kierownikiem w lewo, koła będą działać w prawo, ale to tylko taka ciekawostka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2014 00:14:12 przez lincoln_88.)
|
|
13-04-2014 00:11:45 |
|
1 osoba postawiła piwo lincoln_88 za ten post:1 osoba postawiła piwo lincoln_88 za ten post.
Damian4570 (04-13-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|