Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Regeneracja lag Romet Chart 210
Autor Wiadomość
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #1
Regeneracja lag Romet Chart 210
Witam. Postanowiłem napisać poradnik o Lagach Romet Chart 210. Wiem że większość z was wie gdzie szukać informacji na temat tego, no ale cóż będzie i dodatkowy.

Więc zaczynamy tak.. Stawiamy naszego charta na jakieś belce, w moim przypadku belka drewniana na nim postawiony na stopkach z dociskiem na tyle by przód poszedł w górę
1.Odkręcamy tę śrubę.

2.Następnie te:

Z oby dwóch stron.

3.Teraz niestety nie mam zdjęcia, bierzemy młoteczka i delikatnie pukamy w gwint śruby (punkt 1), Z drugiej strony zacznie nam wychodzić to po wyjęciu tej "ośki?" koło nam wyjdzie z lag.

Skoro nie mamy już koła możemy dalej rozbierać lagi.
4.Odkręcamy z oby dwóch stron.

5.Teraz laga powinna nam wyjść z "półek" w niektórych same się wysuwają, a czasami trzeba pociągnąć na bok i dół.


6.Po wyjęciu z półek lagi, mamy coś takiego

6.1 Gdy wyjmiemy lagi musimy spuścić olej (w zasadzie nie trzeba ale ułatwia robotę) Odkręcamy te śrubeczki.

7.Obracamy lagę i odkręcamy tę śrubę


8. Teraz "trzpień lagi" (amelinum) wyjdzie nam górą u dołu powinno być coś takiego (może się schować w środku)


9. Teraz musimy wykręcić odpowietrzniki czyli to:


10. Gdy już to wykręcimy mamy rozebraną lagę. obracamy i wylatują nam dwie sprężyny mała i duża
Mała sprężyna jest u góry, duża u dołu.

10.1 teraz musi nam wylecieć coś takiego
Najlepiej przetrzeć to szmatką i sprawdzić czy nie jest uszkodzone, Uwaga na pierścionek.
10.2 Goleń pusta laga rozebrana, Przechodzimy do koprusu.

11. Korpus.

11.1 Kopruś i Seger! pierścien sprężynujący


Do zdjęcia tych Segerów teoretycznie potrzebujemy specjalnych "kombinerek"/"Strzypiec" do segerów, jeżeli ktoś potrafi kombinować na pewno to wyjmie, ja niestety tego nie wyjąłem dziś ponieważ nie miałem kompletu narzędzi.
11.2 Zdejmujemy Seger, Bierzemy cienki płaski śrubokręt podważamy filc do góry od dołu i delikatnie go wyjmujemy.. Filcu teoretycznie wymieniać nie trzeba. Ponieważ on i tak pełni swoje zadanie i nie widziałem jeszcze by się popsuł, Filcu nie ma a simmering trzeba zmienić.
11.2 Simmering M32x45x7

11.3Wymieniamy nasz element, wkładamy filc, Zakładamy pierścień segera.

Tak to jest cała wymiana teraz trzeba złożyć. Tutaj należy robić wszystko w odwrotnej kolejności jak w poradniku Smile to już każdy sam powinien dać radę.

*w lagach znajdują się 3 sprężyny. Jedna malutka powinna być na trzpienku gdzie jest pierścień
Tak jak tu.
* Do golenia lagi pierw wchodzi duża sprężyną póżniej ta mniejsza.
* Proszę pamiętać o tym że jeżeli taka laga jest zasyfiona by ją umyć wytrzeć zalać olejem po umyciu..



12. Odpowietrzniki, można a raczej trzeba je wyczyścić.

odkręcamy kluczem jak pamiętam 10/12 i czyścimy tamtą dziurkę by była drożna. Skręcamy z powrotem i gotowę.



Dziękuje za uwagę.
Poradnik może nie jest idealny, ale jest. Większość jest napisane słowami "16"latka. Także jakby ktoś czegoś nie wiedział proszę pisać postaram się pomóc.
Mam nadzieje że się przyda Smile

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
12-04-2014 16:22:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 6 użytkowników postawiło piwo kokosek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Regeneracja lag Romet Chart 210 - kokosek - 12-04-2014 16:22:19




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama