Romet 50 T-1 [85r.]
|
Autor |
Wiadomość |
ZiZeLoT
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Marcin
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Romet 50 T-1 [85r.]
Witam, mam na imię Marcin, mam 16 lat i postanowiłem zaopiekować się pojazdem dziadka i przywrócić mu dawny blask. Mój Romet 50 T-1 (dwubiegowy, silnik 023)stoi już kilka lub kilkanaście lat w szopie i woła o pomoc. W związku z tym, iż doświadczenia u mnie brak, a wiedza jest znikoma będę was często tutaj prosił o pomoc. Jego stan optyczny oceniam na średni, jednak mechaniczny już jest raczej gorszy.
Oto on:
Do wymiany na pewno jest sprzęgło, a co jeszcze to się okaże. Na dzień dzisiejszy wyczyściłem bak, gaźnik, kranik oraz układ wydechowy.
Udało mi się go parę razy załączyć jednak tylko poprzez rozpędzenie się i wrzucenie 2. Gdy chciałem zredukować do 1, po puszczeniu sprzęgła ostro dostaje po zębatkach i najczęściej gaśnie.
Iskrę ma ładną, jednak jutro wymienię przerywacz gdyż styki już się prawie zużyły.
Najpierw chcę przywrócić mu pełną sprawność mechaniczną, a gdy to się uda, otrzyma nowy lakier.
Mam na początek parę pytań:
1. Co po tylu latach to podstawa do wymiany?
2. Jak sprawdzić kompresję, jaka powinna być w tym silniku kompresja oraz jaka jest jednostka stopnia sprężania(bar) ?
Wiem, że czeka mnie sporo pracy, jednak nie zamierzam się poddawać. Liczę na wasze wsparcie. Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-03-2014 16:41:26 przez ZiZeLoT.)
|
|
30-03-2014 16:38:06 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Romet 50 T-1 [85r.] - ZiZeLoT - 30-03-2014 16:38:06
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 50 gości
|
|