Projekt silnik 70ccm chart
|
Autor |
Wiadomość |
Kanilox
Moplikowiec

Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
Projekt silnik 70ccm chart
Siema, kupno silnika od charta idzie w dobrą stronę (czekam na wiadomość o wysłaniu).
Więc planuje jakąś przeróbkę, wcześniej myślałem od 50/4 ale jeśli będę i tak będę robił remont więc mogę rozwiercić. Ale wciąż nie jestem pewien czy może nie lepiej 50/4 albo 55/4 albo 50/4M. No nie mam pojęcia.
Obecnie mam mam 50ccm po 10000km nie zdejmowany cylinder od nowości, gładź cylindra w stanie dobrym. No i to jest mi trochę za słabe, na równym jedzie 50km/h, z lekkiej górki 60km/h, z mocniejszej 65km/h. Jak jest lekko pod górkę to 45km/h mocniejsza to 40km/h i redukcja.
We dwie osoby to w ogóle daremnie, nawet nie mówię.
Muszę niestety powiedzieć że moja stella miała lepsze przyśpieszenie.
Do tego mój chart jest około o 10kg cięższy niż oryginał, ja też jestem cięższy o 10kg od statystycznego człowieka więc podjeżewam że to też się przyczynia do zmniejszenia przyśpieszenia i prędkości maksymalnej.
No i chciałbym żeby był mocniejszy, żeby na równym i pod lekką górkę jechał te 65km/h, nie było problemu z ruszeniem pod górę. Przy tym chciał bym żeby maksymalny moment obrotowy nie przesuną się w górę tylko został tak jak jest, chodzi mi o to po prostu żeby już miał moc na niskich obrotach. Nie chce też żeby ta przeróbka jakoś znacząco wpłynęła na żywotności silnika i spalanie, to jest motorower do jazdy codziennej więc wszystko powinno się mieścić w normach
Teraz wam przedstawie jak wyglądał by ten set.
Cylinder: Oryginalny z charta z tuleją z kosiarki lub inną, w części zrobiony przez nas (wyciśnięcie tulei, roztoczenie) a w części przez jakiegoś specjalisty z forum (poprawa kanałów i ta cała reszta)
Gaźnik: 16n1 mam już kupioną używkę. Nie piszcie że za mały bo simsony s70 też takie miały i było ok.
Tłumik: Oryginał tak jak jest, nie mam zamiaru nic z nim robić.
Głowica: Czytałem że oryginalna nie pasuje na 70, a ta od simsona mi się za żadną cholerę nie podoba, po prostu nie pasuje mi i tyle.
Ale znalazłem taką, wiem że pasuje do simsona więc do charta pewnie też. http://allegro.pl/glowica-na-cylinder-ho...64341.html
Tłok: myślałem raczej o czymś tańszym, np takie coś
http://allegro.pl/tlok-do-honda-dio-dael...26441.html
albo droższe
http://allegro.pl/tlok-honda-dio-70-45-0...68984.html
Korbowód: Najchętniej bym go nie wymieniał bo to dużo pieprzenia ale jak trzeba to chciałem na ten od sendy tylko teraz go nie ma na allegro i już nie wiem, jak wiecie jaki inny pasuje to napiszcie.
Kartery: oryginalne roztoczone i zaklejone tylko jeszcze nie wiem czym, napiszcie czym wy robiliście bo słyszałem różne, że poxyliną, klejem dwuskładnikowym, znalem, almuweldem, zaspawane itp.
No i teraz nie wiem czy warto to wszystko robić, czy może jakaś inna konfiguracja niż 70/2, może jednak te 50/4. Czy dobre te częsci które wybrałem.
No nie wiem nic bo nigdy nie miałem z tym do czynienia.
Piszcie, komentujcie, doradzajcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2014 23:38:24 przez Kanilox.)
|
|
26-03-2014 23:36:13 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Projekt silnik 70ccm chart - Kanilox - 26-03-2014 23:36:13
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|