Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Sprawdzanie kondensatora
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Sprawdzanie kondensatora
Łoo panowie, ale namieszaliście. Pozwolę sobie coś wyjaśnić.

Rozumiem, że chodzi o kondensator stosowany w klasycznym zapłonie iskrownikowym, przerywaczowym. Na kondensatorze powinna być podana maksymalna wartość napięcia. Przeważnie jest to wartość z przedziału 250-400V.

(21-02-2014 13:42:37)kokosek napisał(a):  Tak wsadz taki kondensator do gniazdka, jak wybuchnie znaczy ze był dobry..

Nie wybuchnie, ponieważ ten kondensator jest przystosowany do pracy w układach prądu przemiennego i jego napięcie przebicia jest wyższe niż 230V. Prędzej bezpieczniki w domu wywali po podłączeniu. Dlaczego? O tym niżej.


(22-02-2014 01:41:57)Wojtek3362 napisał(a):  Bawcie się dalej przy tych gniazdkach, tam nie ma napięcia 6v...
(22-02-2014 02:29:09)Mysiu napisał(a):  słyszałeś o ładowarce 6V ?
Kondensator nie pracuje przy takim napięciu w układzie zapłonowym.

(22-02-2014 10:23:28)kw112 napisał(a):  Co wy macie z tym 6V? Powinniście raczej wiedzieć , że kondensator przeważnie jest ładowany kilkoma tysiącami V. Nie tam nie ma 6v, więc 230v to nawet małe napięcie dla kondensatora, więc jaki wybuch? Co za wybuch?
Tysiącami to nie, ale kilkadziesiąt woltów jak najbardziej w momencie rozwarcia styków przerywacza.

Kondensator owszem można naładować z gniazdka, ale przez szeregowy rezystor i mostek prostowniczy, ponieważ jest jeden szczegół, o którym tu nikt nie wspomniał. Pusty, nie naładowany kondensator w momencie włączenia do obwodu stanowi zwarcie. Dopiero gdy zaczyna gromadzić on w sobie pewien ładunek energii, jego "opór" się zwiększa (wraz z gromadzeniem tego ładunku). Gdy kondensator naładuje się do pełna, stanowi wtedy przerwę w obwodzie. Rezystor potrzebny jest po to, aby w momencie, gdy kondensator jest rozładowany i stanowi to zwarcie - ograniczyć prąd jaki płynie w obwodzie.. Mostek prostowniczy jest potrzebny po to, aby kondensator się naładował i w takim stanie pozostał. Gdy podłączymy go bez mostka, będzie on stale przeładowywany ze względu na płynący prąd przemienny z określoną częstotliwością w obwodzie.

Poza tym - zabawy z prądem nie są bezpieczne, szczególnie, jeżeli nie ma się odpowiedniej wiedzy na ten temat!

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2014 23:48:56 przez BigSoft.)
22-02-2014 22:19:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Sprawdzanie kondensatora - Dabek333 - 21-02-2014, 13:27:21
RE: Sprawdzanie kondensatora - kokosek - 21-02-2014, 13:42:37
RE: Sprawdzanie kondensatora - tramwajarz - 21-02-2014, 20:48:40
RE: Sprawdzanie kondensatora - plusminus - 22-02-2014, 01:36:08
RE: Sprawdzanie kondensatora - Wojtek3362 - 22-02-2014, 01:41:57
RE: Sprawdzanie kondensatora - Mysiu - 22-02-2014, 02:29:09
RE: Sprawdzanie kondensatora - plusminus - 22-02-2014, 02:40:20
RE: Sprawdzanie kondensatora - Mysiu - 22-02-2014, 02:54:29
RE: Sprawdzanie kondensatora - kw112 - 22-02-2014, 10:23:28
RE: Sprawdzanie kondensatora - stqc - 22-02-2014, 12:16:26
RE: Sprawdzanie kondensatora - BigSoft - 22-02-2014 22:19:17
RE: Sprawdzanie kondensatora - stqc - 23-02-2014, 15:50:55




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:36:59
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 2334
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 271
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 161
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97534
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 304
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32836
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 225
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 143
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15403
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1576
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 187
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4164
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 262
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 229

Reklama