Odnowa Tłumika
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Odnowa Tłumika
Moja sugestia:
aby uniknąć tych efektów zarysowań (widoczne na zdjęciach), podczas szlifowania tarczą listkową, należy wykonywać ruchy okrężne i nie zbierać od razu grubszej warstwy. Po takim zabiegu można to lepiej wygładzić tarczą listkową do wiertarki, na sztycy, a na koniec też podobną tarczą ale z waty metalowej. Wszystko do dostania w Castoramie. Przy okazji, w podobny sposób można usunąć i przygotować powierzchnię tłumika do chromowania, kierownicy i innych powierzchni. Niestety wyżej opisana metoda jest mało skuteczna, w przypadku głębokich szlifów, zadrapań. Ja zamiast szpachli, która i tak długo nie wytrzyma (i nie chodzi tu tylko o temperaturę, ale głównie rozszerzalność cieplną podczas nagrzewania/chłodzenia) zastosowałem spawanie gazowe drutem mosiężnym, ew tigiem. Po nim, "moją" metodą szlifowania zaspawanych ubytków, uzyskamy niemal idealny tłumik. Odtwarzałem również ubytki złącz i kołnierza metalowego, który w dolnej części był niemal cały zdarty.
Co do malowania, zastosowałbym lakier do silników, nie tylko na wysoką temperaturę (lepszy efekt).
Ja jednak w przypadku swoich "cygar" zastosowałem metodę chromowania. Koszt 60 zł szt, efekty za tydzień, czekam na przesyłkę zwrotną.
Sam poradnik uważam za słuszny, choćby dlatego, że sami możemy przedłużyć życie oryginalnej części. Że Tobie się w ogóle chciało  Ja po zamówieniu chińskiego tłumika za 60 zł, odesłałem na drugi dzień
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
20-02-2014 21:04:33 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Odnowa Tłumika - joozek - 20-02-2014 21:04:33
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|