Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Fosa z całym szacunkiem, ale chłopaki wyżej mają rację. Gdyby klin przenosił napęd z wału korbowego na magneto, to wtedy nie było by tam stożka, tylko prosta oś z grubym klinem. Mamy tam stożek, który pełni rolę nazwijmy to "przeniesienia napędu" z wału na koło magnesowe, a klin jest tylko elementem ustalającym położenie tego koła i blokuje możliwość ewentualnego przesunięcia się magneta na stożku w przypadku nagłej zmiany obrotów (magneto trochę waży, stawia więc znaczny opór).

Jeżeli bez klina nie chce chodzić, to znaczy, że stożek wału i magneta nie są ze sobą dobrze spasowane i jest to usterka, która wkrótce może doprowadzić do ścinania klina.

Wystarczy zerknąć na wał Charta od strony sprzęgła. Zębatka atakująca na wale korbowym jest osadzona na stożku, nie ma tam klina, bo jest niepotrzebny (nie ma sensu ustalać x pozycji tej zębatki jak w przypadku zapłonu), a całą moc z wału na zębatkę przenosi połączenie tych elementów za pomocą stożka.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 20:14:10 przez BigSoft.)
08-02-2014 20:11:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek - BigSoft - 08-02-2014 20:11:43




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 631
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 93
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 635
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2311
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 209
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 322
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 427
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19296
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 128

Reklama