Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Fosa z całym szacunkiem, ale chłopaki wyżej mają rację. Gdyby klin przenosił napęd z wału korbowego na magneto, to wtedy nie było by tam stożka, tylko prosta oś z grubym klinem. Mamy tam stożek, który pełni rolę nazwijmy to "przeniesienia napędu" z wału na koło magnesowe, a klin jest tylko elementem ustalającym położenie tego koła i blokuje możliwość ewentualnego przesunięcia się magneta na stożku w przypadku nagłej zmiany obrotów (magneto trochę waży, stawia więc znaczny opór).

Jeżeli bez klina nie chce chodzić, to znaczy, że stożek wału i magneta nie są ze sobą dobrze spasowane i jest to usterka, która wkrótce może doprowadzić do ścinania klina.

Wystarczy zerknąć na wał Charta od strony sprzęgła. Zębatka atakująca na wale korbowym jest osadzona na stożku, nie ma tam klina, bo jest niepotrzebny (nie ma sensu ustalać x pozycji tej zębatki jak w przypadku zapłonu), a całą moc z wału na zębatkę przenosi połączenie tych elementów za pomocą stożka.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 20:14:10 przez BigSoft.)
08-02-2014 20:11:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek - BigSoft - 08-02-2014 20:11:43




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czemu 14MC uchodzi za zły...
Ostatni post: kaziq
Dzisiaj 12:37:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 264
[S] Sprzedam Rometa Z150
Ostatni post: MZtkowicz
Dzisiaj 09:53:29
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 402
Zblokowany silnik
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:17:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 199
Kupię dokumenty do komara
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:12:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Remont
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 22:14:06
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 2714
Ogar 200 naprawa
Ostatni post: Perkoz1984
Wczoraj 20:13:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Zlecę mały remont
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 19:50:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 202
Prostowanie napięcia 12V ...
Ostatni post: Thomassino
Wczoraj 16:10:43
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 152
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
Wczoraj 14:10:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 710
Odnawianie części rowerow...
Ostatni post: Karli1088
Wczoraj 00:27:35
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 24156
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 00:26:25
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 7219
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
20-08-2025 23:09:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 7665
Komar 2351 + wyjaśnienie ...
Ostatni post: MacRoial
20-08-2025 22:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 293
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: łogór 200
20-08-2025 00:46:09
» Odpowiedzi: 227
» Wyświetleń: 18088
inne gaźniki
Ostatni post: Dinozaur
19-08-2025 12:34:56
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3694

Reklama