| 
		
	 
		
			| 
					Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| marcin194   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 1
 Imię: Pewnie Michał
 Skąd: Kraków
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				 (13-01-2014 20:25:39)janusz94 napisał(a):  Tylko Marcinie nie zapominaj o tym że jak okienka wydechowe mają dużą szerokość i duży kąt otwarcia to gdzieś się te spaliny przez nie odbierane muszą zmieścić. Dlatego czasoprzekrój kanału wydechowego musi być równy albo wiekszy niż czasoprzekrój okien wydechowych. W innym przypadku silnik zostaje zadławiony... co też przekłada się na spadek wydajności silnika. 
Znam wzory na optymalną pojemność wylotu z cylindra    Sama średnica to nie wszystko, przesadzona średnica i tak powoduje spadek ciśnienia rezonansowego.
 
Lagoon wytłumaczę Ci to najprościej jak się tylko da
 
- długi wąski kanał wylotowy z cylindra, to bardziej elastyczny silnik, moc maksymalna jest osiągana przy niższych obrotach ale też i jest niższa.
 
- krótki, szeroki kanał wylotowy z cylindra, mniej elastyczna jednostka, niżska partia obrotów bardziej kuleje, ale za to moc jest wyższa, niestety też jest osiągana przy nieco wyższych obrotach.
 
Nie można przesadzić w żadnym z kierunków, bo zawala to całą zależność ciśnień w cylindrze    Maksymalne odchylenie na średnicach to jest wyrażane stosunkiem procentowym i z tego co pamiętam wynosi około 15%. Do tego wszystkiego, dochodzi jeszcze współpraca z wydechem, (co ładnie opisał Bell w dziale poświęconym wydechom) choć to ten ma największy wpływ na przebieg krzywej. 
Ogólnie pojemność kanału zależna jest od powierzchni wydechu jak i również powierzchni płuków, a te są od siebie zakeżne z pewnymi odchyleniami względem ciśnienia BMEP - czyli tak zwanej kompresji wstępnej skrzyni korbowej.
 
Plusminusm, opracowanie Holendrów było dobre w latach w których powstało, a same wydechy powstające tą metodą mają bardzo długie i łagodne stożki co nie sprzyja wyciskaniu siódmych potów z silnika. Jest to jednak dobry materiał na początki z liczeniem samodzielnym wydechów    
Resztę kmińcie sami    
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014 03:40:28 przez marcin194.)
 |  |  
	| 14-01-2014 03:29:49 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
| Wiadomości w tym wątku |  
| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień -  marcin194 - 14-01-2014 03:29:49 |  
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |