Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
marcin194
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(13-01-2014 20:25:39)janusz94 napisał(a): Tylko Marcinie nie zapominaj o tym że jak okienka wydechowe mają dużą szerokość i duży kąt otwarcia to gdzieś się te spaliny przez nie odbierane muszą zmieścić. Dlatego czasoprzekrój kanału wydechowego musi być równy albo wiekszy niż czasoprzekrój okien wydechowych. W innym przypadku silnik zostaje zadławiony... co też przekłada się na spadek wydajności silnika.
Znam wzory na optymalną pojemność wylotu z cylindra ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif) Sama średnica to nie wszystko, przesadzona średnica i tak powoduje spadek ciśnienia rezonansowego.
Lagoon wytłumaczę Ci to najprościej jak się tylko da
- długi wąski kanał wylotowy z cylindra, to bardziej elastyczny silnik, moc maksymalna jest osiągana przy niższych obrotach ale też i jest niższa.
- krótki, szeroki kanał wylotowy z cylindra, mniej elastyczna jednostka, niżska partia obrotów bardziej kuleje, ale za to moc jest wyższa, niestety też jest osiągana przy nieco wyższych obrotach.
Nie można przesadzić w żadnym z kierunków, bo zawala to całą zależność ciśnień w cylindrze ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif) Maksymalne odchylenie na średnicach to jest wyrażane stosunkiem procentowym i z tego co pamiętam wynosi około 15%. Do tego wszystkiego, dochodzi jeszcze współpraca z wydechem, (co ładnie opisał Bell w dziale poświęconym wydechom) choć to ten ma największy wpływ na przebieg krzywej.
Ogólnie pojemność kanału zależna jest od powierzchni wydechu jak i również powierzchni płuków, a te są od siebie zakeżne z pewnymi odchyleniami względem ciśnienia BMEP - czyli tak zwanej kompresji wstępnej skrzyni korbowej.
Plusminusm, opracowanie Holendrów było dobre w latach w których powstało, a same wydechy powstające tą metodą mają bardzo długie i łagodne stożki co nie sprzyja wyciskaniu siódmych potów z silnika. Jest to jednak dobry materiał na początki z liczeniem samodzielnym wydechów
Resztę kmińcie sami
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014 03:40:28 przez marcin194.)
|
|
14-01-2014 03:29:49 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - marcin194 - 14-01-2014 03:29:49
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości
|
|