Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
Części do Charta:
Wał korbowy - nowy z czarnymi przeciwwagami - polecam, ładnie wykonany i trwały. Jak na razie 12 tysięcy przejeździł i nie zanosi się, żeby nagle luzów dostał. Jak nowy. Polecam przed montażem dotoczyć i dobrze spasować tulejkę ze sworzniem. U mnie fabrycznie wciśnięta w wał miała zbyt duży luz.
Gumy podnóżków - kupiłem do Charta z kwadratowym otworem. Z dwa sezony wytrzymają przy codziennym użytkowaniu, jednak po jednym sezonie widać już znaczne zużycie (wyciera się).
Linki - dedykowane do Charta (z napisem Chart na pancerzu) w moim przypadku nigdy nie pasowały do klamek. Trzeba było lekko zeszlifować końcówki. Aktualizacja: Jeżeli chodzi o trwałość, to z kompletu gaz, sprzęgło - jedynie linkę sprzęgła wymieniłem na nową po jednym sezonie, bo już bardzo ciężko chodziła mimo regularnego smarowania. Po prostu wytarł się chyba pancerz w środku.
Cylinder Almot 50cm3 - jest ok. Można wycisnąć tuleję, ale może się to skończyć jej pęknięciem. Powierzchnia ożebrowania w cylindrze jak i samej tulei po wyciśnięciu - chropowata.
Cylinder z tłokiem, zestaw Almot 60cm3 (55cm3) - nie wiem jak sam cylinder, bo długo na nim nie jeździłem, nie wiem też jak ma wykonany rozrząd, nie pamiętam już. Za to zapamiętałem bardzo dobrze pancerny tłok, który waży tyle co dwa normalne z 50cm3 albo gorzej. Grube ścianki i lubi spuchnąć. Tłok zdecydowanie odradzam. Tuleję jak w przypadku 50cm3 też można wycisnąć.
Pierścienie/tłoki - dzwonią niemal od samego początku. Fakt, że sprężanie długo utrzymuje się na dobrym poziomie i silnik pracuje poprawnie (do pewnych obrotów), ale dzwonienie jest denerwujące, szczególnie jak władujesz 500zł w silnik, żeby wszystko było ok. Można jeździć, ale jak ktoś chce mieć wszystko w porządku i żadnych zbędnych odgłosów z silnika, i brak problemów z hamowaniem na wysokich obrotach - to polecam poszukać zestawu tłok-pierścienie z innego pojazdu. Np Honda.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2014 15:35:31 przez BigSoft.)
|
|
12-01-2014 12:49:03 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji - BigSoft - 12-01-2014 12:49:03
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|