Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Doradzenie w wyborze motoroweru
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #114
RE: Doradzenie w wyborze motoroweru
Byłem dzisiaj po tego charta
http://tablica.pl/oferta/romet-chart-210...66422bf15a
Przyjechaliśmy, wyszedł taki młody koleś z 22 lata wyprowadził z takiego namiotu charta, pierwszy raz w życiu widziałem charta na żywo, pierwsza moja myśl to jakie on ma małe koła i w ogóle że ładny wydawał mu się.
No i zaczeliśmy oglądać dokładnie wszystko, wtedy okazało się prawie nowy chart z podrapanym boczkiem to tak naprawdę chart który domaga się remontu i wkładu kasy. Dostrzegliśmy
- Błotniki były bardzo wyblakłe a tylni był złamany w dwóch miejscach
- Siedzenie miało dwu centymetrowe rozcięcie na środku zaklejone czarną taśmą izolacyjną
- Cała przednia piasta była ochlapana przez wyciekający olej w lag
- Zębatka silnik prawie że łysa
- Licznik nie liczy kilometrów
- Brak lub całkowicie zniszczona dosłownie każda możliwa guma
- Kopka i zmieniaczka biegów jest odrapana
- Bak miał wgniecenia od kierownicy oraz liczne innego pochodzenia
- Bak, boczki, rama i wszystkie elementy metalowe miały zły stan powłoki lakierniczej, czyli odpryski, przetarcia, rdza, rysy i wiele innych niedoskonałości
Przyszła kolej by przyjrzeć się silnikowi, odpalił za którymś kopem no ale, oczywiście właściciel zaraz się wytłumaczył że to normalne bo zimny. No i chodził sobie tak z pięć minut ja w ten czas wyszukiwałem te usterki o których pisałem wyżej. Oczywiście silnik który miał być w stanie niemal idealnym wydawał głośny dźwięk spowodowany przez zużyte łożyska wału
W ogłoszeniu pisało że silnik ma plombę, niestety dosłownie to oznaczało tylko jedną plombę, i do tego bardzo wątpliwego pochodzenia, nie był to cienki drucik zaciśnięty ołowiem z oznaczeniem jakości tylko gruby drut owinięty cienką blaszką.
Po czym się przejechałem, niestety tylko po małym placu i moc była całkiem zadowalająca, porównywalna z simsonem mojego kolegi, niestety nie było miejsca żeby trójkę wrzucić. Przy zatrzymywaniu z przyzwyczajenia nacisłem do oporu przedni hamulec, ale okazało się że nie hamuje ale lekko zwalnia motorower.
Ogólnie jako całość chart był po prostu do gruntownego remontu, ramy jak i silnika.

No to przeszedł temat do ceny, mój tata mówi że było powiedziane 1100zl a on "Ja takie coś powiedziałem" i zdziwienie...
I mój tata mówi 900 zł możemy dać maksymalnie za niego a on nie ma szans, 1100 i koniec.
Pooglądaliśmy go jeszcze trochę, mój tata mu wszystkie usterki wypomniał, ja jeszcze też mu nagadałem że tu wszystko jest do zrobienia, no bo taka prawda, rama, silnik, siedzenie, i że to można kupić od razu taki gdzie jest wszystko do zrobienia.
On powiedział że 1050 i nic mniej, no to pożegnaliśmy się niestety.

Jak już byliśmy w Częstochowie to odwiedziliśmy drugiego wschodzącego chartowicza.

Właściciela tego oto charta
tablica.pl/oferta/romet-chart-210-CID5-ID3rcal.html#5245713301
Jak dzwoniłem to mówiłem mu na pan a potem okazało się że jest gdzieś w moim wieku, do tego przypominał mi pewnego znajomego, więc od razu jakoś tak przy nim się swojo poczułem.
Poszliśmy do szopy on wyprowadził go i postawił. I mówi, ale ja tam pisałem że zimmering wypadł? Ja mówię że nie.

Mój tata mówi, no to odpal
On odkręcił, kopie, kopie, coś tam brzdęka. On mówi że on tak daremnie chodzi bo jest nie oryginalny gaźnik (bing 206) a na mc14 to chodził idealnie, w końcu za którymś razem odpalił. I tak sobie pochodził trochę i go zgasił.
Mój tata przyjrzał się kołom i okazało się że oba to "ósemki" czyli krzywe aż boli, z innych usterek to było jeszcze
- Farba odłazi płatami
- Działa tylko światło przód i tył
- Nie oryginalna osłona łańcucha i błotnik
- Łańcuch i tylna zębatka to szmelc
- Licznik to jakiś VDO z diodami.
- Siedzenie niby nowe ale jakieś takie dziwne, inny kształt niż oryginał i wysiedziana gąbka
Ale i tak najgorszy był silnik, jak go odpalił już i dodał gazu to ryk był tak głośny że aż piszczało w uszach, jak by miał jakiś turbo czy coś, no świst niesamowity, on mówi że dopiero co po remoncie. Nowy tłok, nowy zapłon i coś tam.
Potem mówi że daję jeszcze skrzynie z częściami, to sobie myślę że może jakiś silnik, może gaźniki, zapłon drugi czy coś. On to pokazuje a tam jakieś śrubki, świece, spalone moduły, same gówno, jedynie to nowe szczęki były coś warte.
Przeszło w końcu do ceny, na tablicy było 1000 zł co wydawało mi się w tamtym momencie dziwną ceną, i on się pyta jaką cenę proponujemy, no to ja mówię od razu 600 złotych, a on że nie ma szans, 800 może najmniej. I tak jeszcze się mu przez jakiś czas przyglądaliśmy ja trochę tak namawiałem tatę żebyśmy go wzięli za te 800 i mój tata mówi to niego, a można się tu przejechać, a on odpowiada "Przecież mówiłem że wypadł zimmering" no i że się nie da jechać. To ja mówię mu że 800 zł za nie jeżdżącego charta? Haha, na talbicy były w dużo lepszej cenie. No i się pożegnaliśmy i pojechaliśmy.
Mieliśmy jechać jeszcze zobaczyć tego za 1600 zł ale to za daleko.

I tak wróciliśmy z 150 kilometrowej wycieczki z pustymi rękami.
Kto przeczytał do końca jest fajny.
06-01-2014 21:32:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Kanilox za ten post.
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
RE: Doradzenie w wyborze motoroweru - Kanilox - 06-01-2014 21:32:47




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem ze skrzynią biegó...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 12:32:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 15
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: magister105
Wczoraj 23:54:59
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 7089
F610 - RAL5....?
Ostatni post: nostra
Wczoraj 21:58:43
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Blotniki do Salto
Ostatni post: krisb120
Wczoraj 17:29:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Romet ogar 205 - nie zapa...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 08:46:07
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 503
Komar nadal nie współprac...
Ostatni post: romek
16-06-2024 15:30:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 147
prosba o pomoc jakie to w...
Ostatni post: tatko
16-06-2024 10:10:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 260
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
15-06-2024 20:07:16
» Odpowiedzi: 119
» Wyświetleń: 16594
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wyrwymiech
15-06-2024 16:54:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 752
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
15-06-2024 09:40:47
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1551
GM12F
Ostatni post: Dawdzio
13-06-2024 19:06:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 102
Sposób na sprawdzenie CEP...
Ostatni post: wazniak96
12-06-2024 16:28:22
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 15279
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-06-2024 23:45:38
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1711
Sprzedam Komara 2351
Ostatni post: Wicher Krzysztof
10-06-2024 21:01:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 153
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: tramwajarz
10-06-2024 20:29:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 1775

Reklama