Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
(02-01-2014 09:40:53)Boszu napisał(a):  Mhm, czyli muszę poszukać drugi Woltomierz, bo Amperomierz z przemiennym mam. I w sumie, można ten pomiar wykonać chyba jednym narzędziem... Może nie dokładnie do 0,5W. Ale najpierw wykonując pomiar V na danych obrotach, a następnie wykonując pomiar Amper na tych samych obrotach...
Pod warunkiem, że masz obrotomierz (mam nadzieję, że nie miałeś na myśli wykonania pomiarów "na słuch").

Boszu napisał(a):Czy jednak Amperomierz daje jakiś Opór??
Tak, ale jest on tak mały, że przy tego typu pomiarach pomija się go. Zasada jest prosta - amperomierz powinien mieć jak najmniejszy opór (idealnie -> zerowy co jest obecnie nierealne) ponieważ włączamy go szeregowo w badany obwód i nie chcemy, aby wpływał na działanie badanego układu. Gdyby miał dużą rezystancję działałby wtedy jako rezystor dołączony do układu. Amperomierza nie wolno włączać do układu równolegle (następuje wtedy zwarcie)!


Boszu napisał(a):A że tak zapytam, bo ty tutaj na filmiku widzę miałeś podpięty akumulator. I pomiar Amper ciągle się zmieniał. Kwestia naładowania akumulatora?? I jak tutaj wykonałeś pomiar Watów, o ile tutaj go wykonywałeś? Bo raczej nie wyciąga się tutaj chyba średniej pomiarów?

Ten filmik, nie był dedykowany do tego tematu, tylko kiedyś go nakręciłem w celu pokazania jak zachowuje się regulator napięcia. Natężenie prądu płynącego do akumulatora się zmienia, to normalne. Natężenie spada, gdy spada też pobór prądu. Zaraz na początku filmiku prąd ładowania znacznie wzrósł, ale po chwili zaczął spadać, ponieważ akumulator wraz z procesem ładowania pobiera mniej energii z prądnicy. Wszystko zachowuje się poprawnie - napięcie utrzymuje się na poziomie 14,4-14,6V, a prąd płynący z prądnicy do akumulatora spada wraz z procesem ładowania tego akumulatora (który notabene został wcześniej specjalnie rozładowany).

W 6 minucie włączam światła pozycyjne + podświetlenie licznika. Automatycznie wzrasta natężenie prądu płynące z prądnicy do akumulatora, natomiast napięcie utrzymuje się na wciąż poprawnym poziomie. Wzrost wartości płynącego prądu wynika z włączenia dodatkowego obciązenia. Wartość ta jest sumą pobieranego prądu przez odbiorniki, czyli żakumulator + 3 żarówki. W 6:40 włączam dodatkowo światło "stop", natęzenie znów rośnie, ponieważ dołożyłem dodatkowe obciążenie.

Co do samego pomiaru. Ja przewijając prądnice zawsze opieram się o zakres obrotów, które nazywam "użytkowymi". Znaczy to tyle, że najbardziej interesuje mnie sprawność prądnicy w zakresie obrotów, przy których porusza się dany pojazd na ostatnim biegu. W przypadku Rometów ma to sens i zawsze się sprawdza, ponieważ seryjny silnik na 3 biegu nie kręci tak wysoko jak np na biegu 1 czy 2, więc prądnica musi mieć jak najwyższą sprawność przy niższych obrotach. Jaki biorę zakres pod uwagę robiąc np charakterystykę danej prądnicy? W przypadku Charta od 30km/h do 60km/h, z tym, że najbardziej interesuje mnie wąski zakres obrotów przy prędkościach od 40km/h do 50km/h, ponieważ zakres ten jest najbardziej optymalny w przypadku tego motoroweru z takim silnikiem. Oczywiście w przypadku Ogara 200 będzie inaczej. Trzeba najpierw ustalić jakie obroty ma silnik przy danych prędkościach na ostatnim biegu.

Dlatego też np gdy Chart kręci do 8,5 tysiąca na 2 biegu i powiedzmy prądnica będzie osiągała wtedy np 50W, to cóż z tego, skoro w większości przypadków przy normalnej eksploatacji, na prostej drodze jedzie się na 3 biegu z prędkością 50km/h. Wtedy silnik kręci już tylko 6 tysięcy obrotów na minutę i prądnica generuje wtedy niższą moc niż np sobie założyłem.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2014 20:43:23 przez BigSoft.)
02-01-2014 20:41:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - emil200 - 28-12-2013, 01:56:10
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - kamil97 - 28-12-2013, 02:02:10
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - emil200 - 28-12-2013, 02:17:59
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - kamil97 - 28-12-2013, 11:51:07
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - fosa - 28-12-2013, 11:55:32
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - emil200 - 29-12-2013, 02:20:45
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - kamil97 - 29-12-2013, 02:24:39
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - Boszu - 29-12-2013, 06:33:14
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - kamil97 - 29-12-2013, 11:37:02
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - Boszu - 30-12-2013, 03:41:49
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - BigSoft - 30-12-2013, 18:02:15
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - Boszu - 30-12-2013, 20:51:21
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - emil200 - 01-01-2014, 16:00:24
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - BigSoft - 01-01-2014, 16:33:31
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - Boszu - 02-01-2014, 09:40:53
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - BigSoft - 02-01-2014 20:41:05
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - stqc - 02-01-2014, 21:05:20
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah - Boszu - 03-01-2014, 04:19:33




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wysyłka komara jak wygląd...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 01:23:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 28
silnik 023 problem z tłum...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 19:13:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 89
Jubilat 2 i Uniwersal
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 01:23:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 202
Romet Rambler 1.0
Ostatni post: grissley
Wczoraj 01:04:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 19686
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: komarek54
19-12-2025 20:48:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 465
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
18-12-2025 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
18-12-2025 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11707
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
18-12-2025 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1350
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2740
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 816
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 139
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 199
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
16-12-2025 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 483
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 167
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52683

Reklama