| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					[Poradnik] Jak podłączyć kierunkowskazy / Ładowanie w Romecie
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Tomasso94 
 
 
		
			Przebiegły Administrator :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 4,042 
Imię: Tomasz 
Skąd: Będzin / Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
[Poradnik] Jak podłączyć kierunkowskazy / Ładowanie w Romecie 
			 
			
				Ostatnio zauważyłem, że na forum rozpoczęła się moda na montowanie kierunkowskazów. Wszyscy chcą to zrobić, a nie wiedzą jak, i tu zaczynają się schody    Jest kilka opcji i rozwiązań:
 
- Z akumulatorem 6V i bez przewijania cewek
 
- Z akumulatorem  12V z przewinięciem cewek
 
- Z akumulatorem 6V lub 12V bez ładowania (bez podłączenia pod cewki)
 
  
Moim zdaniem najlepsza jest opcja bez podłączenia pod cewki, no chyba że chcemy mieć ładowanie z cewek. Opcja 12V z ładowaniem jest najtrudniejsza, więc nie ma co się w nią bawić, tak więc opiszę wersje 6V z podłączeniem pod cewki, oraz 6/12V bez cewek   
Na początku musimy zastanowić się, jak chcemy zrobić instalacje, a najważniejsze - za ile    Najtańszy koszt to około 100 zł, potem im lepsze podzespoły, tym drożej.
 Do obu tych instalacji potrzebujemy:
- Akumulator (koniecznie kwasowy)
 
- Kierunkowskazy
 
- Przełącznik kierunkowskazów
 
- Przełącznik zwykły (on/off)
 
- Przerywacz (Najlepszy jest elektroniczny, ale od biedy może być najtańszy bimetaliczny, którego nie polecam)
 
- Okablowanie
 
  
Dodatkowo do instalacji 6V z ładowaniem:
Głownie instalacje różnią się pod dwoma względami:
 
Do przerywacza elektronicznego musimy doprowadzić dodatkowo masę, a w przypadku instalacji z ładowaniem, musimy dodać połączenie akumulator - cewki, na którym znajdować będzie się mostek prostowniczy. W przypadku instalacji na przerywaczu bimetalicznym doprowadzenie do niego masy jest niepotrzebne, aczkolwiek przerywacze bimetaliczne nie są zbyt dobre w działaniu.
 
Z ospisu może nie być to łatwe, ale jak się narysuje to od razu prościej wygląda:
  
W przypadku pytań proszę pisać    Dla pewności za mostkiem prostowniczym możemy dać regulator napięcia, dostępny na Allegro za niewielkie pieniądze.
 Bezwzględny zakaz kopiowania materiału
			 
			
			
 
  - Volvo V70 II 
  - Honda Transalp 600V 
  - Romet Kadet 110 Automatic 
  - Romet Komar 
  - Romet Ogar 200 
  - Opel Astra G 
 
*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2013 22:35:44 przez Tomasso94.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-10-2011 21:34:14 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
[Poradnik] Jak podłączyć kierunkowskazy / Ładowanie w Romecie -  Tomasso94 - 02-10-2011 21:34:14 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |