Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Wiki] Romet Komar
|
Autor |
Wiadomość |
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
[Wiki] Romet Komar
Romet Komar – motorower produkcji polskiej, produkowany w latach 1960-1983 (różne modele) przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom Romet, głównie na rynek polski (model MR232 występował także w Niemczech, Anglii i Holandii pod nazwą Mofa-25 "Condor").
Foto:
www.chlopcyrometowcy.pl
Modele jakie powstały:
- model 230, w którym zastosowano silnik typu SM02, gaźnik z centralnie umieszczonym pływakiem, ramę jednorurową, tylne zawieszenie sztywne, przedni krótki wahacz pchany
- modele: 231, 232 (nowy silnik serii S38)
- model 2320 (model różniący się od MR 232 innym cylindrem - odlanym z innego stopu oraz gaźnikiem)
- model 2328 (ze sprzęgłem odśrodkowym i jednobiegową skrzynią biegów)
- model 2330 (nowa rama o konstrukcji rurowo-tłoczonej i zawieszenie tylne amortyzowane przez dwa teleskopy sprężynowe)
- model 2338 (sprzęgło odśrodkowe i jednobiegowa skrzynia biegów)
- model 2350 (brak pedałów, hamulec uruchamiany dźwignią nożną, obudowa lampy przedniej plastikowa
- model 2360 (wersja sport – z importowaną włoską kanapą, płaską kierownicą i sportowym bakiem)
- model 2361 (wersja sport cr.pl – kanapa produkcji polskiej)
- model 2351 (teleskopowy widelec przedni i nowa obudowa lampy przedniej)
- model 2352 (zmiany takie jak w przypadku poprzednich modeli oraz nowy silnik tzw. "kwadraciak" typu 017 różniący się od S38 nowymi karterami i cylindrem), który w rezultacie wszystkich zmian dokonywanych na poprzednich modelach różnił się znacznie od swojego pierwowzoru – modelu 230.
- model 2352 W (zastosowano silnik "kwadraciak" w wersji 023 wyposażony w nożny mechanizm zmiany biegów)
Dane techniczne (Silnik S38):
www.chlopcyrometowcy.pl
- Moc maksymalna: 1,4 KM przy 4000 obr./min.
- Moment maksymalny: 2,8 Nm przy 2750 obr./min.
- Liczba przełożeń: 2
- Instalacja elektryczna: 6V 20W
- Ciężar motoroweru: 45 kg do 50 kg (w zależności od modelu)
- Spalanie: 1,8 do 2,0 l/100 km
- Prędkość maksymalna: 40 km/h według danych producenta
Szczegóły konstrukcyjne:
www.chlopcyrometowcy.pl
- Silnik o cyklu pracy dwusuwowym z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
- Średnica cylindra: 38 mm
- Skok tłoka: 44 mm
- Pojemność skokowa: 49,8 cm³
- Stopień sprężania: 6,5
- Sprzęgło: dwutarczowe mokre
- Gaźniki: serii GM-12 (średnica gardzieli 12mm)
- Przełożenia w skrzyni: I-3,08, II-1,68(model MR-230), I-1,68, II-1,00(model MR-231), I-1,92, IICRPL-1,00(model MR-2320), I-1,92, II-1,00(pozostałe modele)
- Świeca zapłonowa: F80
- Stosunek mieszanki olej-benzyna (wg instrukcji obsługi): 1:25 (w czasie docierania 1:20)
Inne:
- Pojemność baku: 6,1l (w tym 0,5l rezerwy) (w modelu 2360 i 2361 9 litrów w tym 2 litry rezerwy)
- Wysokość siodła: 820 mm
- Rozstaw kół: 1175 mm
- Wysokość: 960 mm (bez obciążenia)
- Szerokość: 600 mm
- Długość: 1780 mm
- Ogumienie: 2,25 x 19
- Inne nazwy: Mofa-25 "Condor"
- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G
*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2013 01:15:38 przez Tomasso94.)
|
|
02-10-2011 11:19:24 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
[Wiki] Romet Komar - Tomasso94 - 02-10-2011 11:19:24
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|