Kawusiowy Chart 110ccm + kilka bajerów. Ten jedyny ®
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
(12-10-2013 20:44:10)kw112 napisał(a): BigSoft Co warto by było zmienić jeszcze w instalacji elektrycznej do 12v? Powiesz w których miejscach warto by było zastosować przekaźniki i jakiego typu one mają być? Jaki moduł warto zastosować, czy oryginalny pociągnie to?
Warto moim zdaniem zastosować przekaźniki do wszystkich obwodów prądowych, a szczególnie do przełączników zespolonych. U mnie mam 6 przekaźników:
- klakson;
- światła mijania;
- światła drogowe;
- kierunkowskazy;
- stop;
- zapłon;
Wszystko jest podłaczone tak, że stacyjka, przełączniki zespolone, czujniki stopu itd podają prąd tylko na cewkę danego przekaźnika, a główne styki prądowe tych przekaźników "biorą na siebie" obciążenie prądowe jakie stanowi dany odbiornik. Dzięki temu oryginalne styki wszystkich elementów przełączających w Charcie są odciążone i w zasadzie prędzej zużyją się mechanicznie niż poprzez wypalenie
Przekaźniki zastosowałem samochodowe. 12V/30A. Oczywiście nie do wszystkiego są potrzebne tak mocne, ale wtedy jak robiłem instalację, to kupowałem je hurtowo, bo jeden kosztował tylko 3 zł. Teraz podobne przekaźniki można dostać na Allegro za 4-5zł sztuka: http://allegro.pl/przekaznik-12v-30a-414...73757.html
Do tego każdy obwód w instalacji ma osobny bezpiecznik, tj światło stop ma swój, mijania, drogowe, kierunkowskazy itd. Wszystkie są standardowe "samochodowe" dobrane do konkretnego obciążenia. Dodatkowo jest jest jeszcze bezpiecznik pomiędzy prądnicą i regulatorem a akumulatorem oraz główny bezpiecznik prądowy między akumulatorem i całą resztą (również mniejszymi bezpiecznikami).
Można powiedzieć, że u mnie instalacja jest robiona na wzór samochodowych. Nie ma jednego bezpiecznika na wszystko, tylko każdy obwód ma swój osobny, dzięki czemu w razie awarii jest szansa, że padną np tylko kierunki, a reszta będzie nadal pracowała poprawnie
Oryginalny moduł spokojnie pociągnie jeżeli impulsator zostaje fabryczny (a u Ciebie z tego co wiem zostaje). W razie zastosowania impulsatora ze skuterka tak jak u mnie, może być potrzebna mała korekta modułu. Tzn ja jeździłem na oryginalnym, ale po testach z lampą strobo lekko go zmodyfikowałem, bo miał tendencje do minimalnych drgań jeżeli chodzi o punkt wyprzedzenia zapłonu (działo się to tylko w średnim zakresie obrotów).
W planach mam udostępnienie schematu mojej instalacji na motorowerowo.pl, ale na razie mam b. ograniczony czas (a to wymaga czasu), więc nie wiem kiedy się to pojawi.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2013 21:08:12 przez BigSoft.)
|
|
12-10-2013 21:04:29 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: romet chart 210 elektronik By kw112 - BigSoft - 12-10-2013 21:04:29
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|