Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 205] cewka
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: cewka
Można, ale i tak 100% gwarancji jej sprawności Ci to nie da.
Cewka ma dwa uzwojenia, pierwotne i wtórne. Pierwotne jest niskonapięciowe i jego jeden koniec wyprowadzony jest do przerywacza, a drugi do masy. Wtórne jeden koniec ma na tym bolcu, na który wkręcasz przewód WN, a drugi tez na masie.
Miernik ustawiasz na pomiar rezystancji i mierzysz rezystancję:
- między masą cewki, a przewodem, który normalnie jest podłączony pod przerywacz;
- między masą a bolcem
Następnie robisz sobie prosty układ. Potrzebujesz do tego akumulator. Masę cewki podłaczasz do "-" akumulatora. Bolec na przewód WN musisz zbliżyć np do drutu podłączonego do masy, na odległość ok 2-3mm. Teraz kabelkiem, który normalnie podłączony jest pod przerywacz - dotykasz na moment "+" akumulatora, ale to ma być tylko krótkie dotknięcie i zaraz uciekasz z kabelkiem od plusa. W tym momencie powinna przeskoczyć iskra między bolcem a tym drutem podłączonym do masy.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2013 20:03:03 przez BigSoft.)
|
|
19-09-2013 20:02:26 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: cewka - BigSoft - 19-09-2013 20:02:26
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|