Ocena wątku:
- 3 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Flaming Murana
|
Autor |
Wiadomość |
Muran001
Uczeń
Liczba postów: 260
Imię: Tomasz
Skąd: Mazowsze
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Flaming Murana
W takim razie mogę zostawić ubytki lakieru? Tak dla zachowania ducha czasu
Gdybym zdecydowałbym się na zaprawki, jak i z czego mógłbym zrobić?
Trochę z historii roweru:
Był kiedyś rozebrany na wiele części i rama leżała w drewnianej komórce u mojego dziadka. Dopiero dziadek wyciągnął ramę wiosną 2006 roku. Remont mechaniczny roweru posuwał się ... do 2011, gdy byłem już w liceum. Wtedy w styczniu 2011 kupiłem korbowód, co było milowym krokiem. W lutym 2011 uruchomiłem rower. Dopiero odebrałem od dziadka rower jesienią 2012.
Sory, że post pod postem. Nikt się nie odzywa, a ostatniego posta nie mogę edytować.
Uczyniłem postęp w pozyskaniu części do Flaminga: dzisiaj wziąłem od cioci starą damkę Malwa na kołach 26 cali. Jej przeznaczenie to dawca części.
Co pozyskałem od "Malwiny"?
-pedały takie jak te ( http://allegro.pl/pedaly-zzr-guma-9-5-cm...82466.html)
-uchwyt na dynamo do widelca na przednie koło (mam już 3 uchwyty)
-podnóżkę (jak przy tym Wigry z Allegro http://allegro.pl/universal-czyli-export...72805.html)
-siodełko ( http://allegro.pl/siodlo-romet-sokol-kar...09165.html)
-łańcuch (we Flamingach łańcuchy były krótsze niż w Malwach, ale będzie na zapas)
-czarne uchwyty do kierownicy z napisem Romet
PS. Zdjęcia części później wrzucę. Na razie wstawiam poglądowe zdjęcia.
Zrobiłem nowe zdjęcia Flaminga i części pozyskanych od Malwy.
https://plus.google.com/photos/112410807...3270630865
Z Flaminga wywaliłem hamulec przedni, bo nie ten styl. Wymieniłem uchwyty kierownicy, bo poprzednie mają plamy zielonego sprayu (może kiedyś wyczyszczę), naoliwiłem podnóżkę (bo skrzypiała) i założyłem.
Poprzednia podnóżka wróciła do Wigry 3 z lat. 90 z Kowalewa.
Okazało się, że pedały ZZR są o różnej długości - lewy ma ok. 11 cm, prawy ok. 9,5 cm. Niestety, lewego nie mogę odkręcić od korby, a prawy rozwala się (prawdopodobnie wykończyły się wianki, których nie ma).
Może macie sposoby na odkręcanie lewego pedała?
Okazało się, że siodełko ma krzywe "sanki" (nie wiedziałem, jak nazwać elementy, na których spoczywa jarzemko do mocowania rurki). Na szczęście mam zapasowe sanki od drugiego siodełka, które rozebrałem.
Jak wybić sworzeń od strony czubka siodełka?
Mała odskocznia od tematu "Flaming Murana"
Z rowerów oprócz Flaminga mam właśnie Wigry 3 z lat. 90 (dokładniej 1994) z Kowalewa, który jest ... różowy, włoską damkę Suncross z 1997 roku w kolorze czarnym i tylną przerzutką Shinamo i ciemnoniebieski rower na ramie Jubilata z 2005 z logo "A" (rzemieślnik Amsterdam).
Gdy brałem Malwę, ciocia zaproponowała mi wtedy, żebym też zabrał za free jej niebieskiego Agata z Kowalewa w dobrym stanie, lecz odmówiłem (być może jest jeszcze u niej). Ciocia dostała nową damkę z racji odszkodowania za jej rozbitego VW Jettę, bo nie chciała samochodu zastępczego. Nie chcę, żeby mama mi pitoliła, że mam za dużo rowerów.
Z Rometów najbardziej lubię składaki. Fajne rowery.
Pytania:
1. Jak wybić sworzeń od strony "dzióbka" siodełka?
2. Czy da się założyć zębatkę z rometowskiego torpedo do torpedo firmy Velosteel made in Czech Republic?
3. Czy warto zachodu byłby taki Agat?
4. Chcielibyście zdjęcia mojego różowego Wigry 3?
Witam ponownie!
Nie dawno dostałem starą pompkę do rowerów Romet taką jak ta z linku:
http://allegro.pl/pompka-romet-wigry-jub...63625.html
tylko, że na zewnątrz ma naloty rdzy i nie chce pompować (sam sprawdzałem na jednej z dętek)
Na szczęście mogę odkręcić cały tłoczek od obudowy. Środek wytarłem szmatką.
Co może być przyczyną takiej usterki? Nakrętka zaworu do pompki? Może uszkodzona gumka na końcu tłoka, która jest w środku obudowy?
Na forum jeszcze nie widziałem poradnika: "Jak naprawić pompkę?"
Zdjęć mojego nabytku nie zdążyłem zrobić z powodu studiów.
|
|
08-09-2013 11:38:28 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Flaming Murana - Muran001 - 08-09-2013 11:38:28
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|