Tuningowy tłok
|
Autor |
Wiadomość |
szkp
Uczeń
Liczba postów: 279
Imię: Krzysiek
Skąd: Grodzisk Maz.
Pojazd: Inny
|
RE: Tuningowy tłok
Tak ogólnie to w jakim celu chcesz wymieniać tłok? Czytałeś choć trochę o usprawnianiu dwusuwów, czy błądzisz "we mgle"? Bo mam wrażenie, że to drugie.
Zmieniając tłok zmienisz czasy otwarcia okien, ale zmienisz je na chybił trafił, albo wcale. Najważniejsze jest dokładne wyliczenie czasów (i powierzchni) otwarcia okien dla danego silnika (i zwykle jedynie pod jedną prędkość obrotową), następnie korekta i modyfikacje tych okien, potem zmiana/ dopasowywanie osprzętu etc. A jedyne zmiany w tłoku to albo podcięcia płaszcza w celu ułatwienia przepływu gazów/ zmiany czasu przepływu, albo zabiegi polegające na odchudzeniu tłoka. A zmiana tłoka na "inny" nawet bez zmierzenia go i porównania ze starym, nie ma najmniejszego sensu.
Zrobiłeś podkładkę pod cylinder, ale czy splanowałeś też głowicę o taki sam wymiar? jeśli nie, to owszem, przyspieszyłeś nieco otwarcie i zamknięcie wydechu i płuków, opóźniłeś otwarcie ssania (żeby temu zapobiec w opracowaniu jest chyba zaproponowane podcięcie tylnego płaszcza tłoka), ale równocześnie zmniejszyłeś stopień sprężania o walec wysokości 1,5mm...
A co do ścinania płaszcza tłoka o 3mm, czy było to podparte jakimkolwiek obliczeniem/ symulacją? Jeśli nie, sam sobie odpowiedz, czy mogło dać efekt.
EDIT:
A co do firmy PISTON, firma sprzedająca tłoki marki "tłok" raczej nie jest zbyt uznana
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2013 11:13:47 przez szkp.)
|
|
25-08-2013 11:10:15 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Tuningowy tłok - szkp - 25-08-2013 11:10:15
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|