Impulsator w silniku 023
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Impulsator w silniku 023
----------------------------
(16-08-2013 23:10:36)Mysiu napisał(a): BigSoft jest tak. Nie chce go montować wewnątrz (tj. na statorze) tylko na zewnątrz (tak aby na zewnętrznej ścianie magneta była blaszka).
Tata sie upiera że musi być zasilanie z akumulatora i moduł zapłonowy.
Z całym szacunkiem dla Twojego Ojca, ale nie ma racji. Moduł tyrystorowy zasilany jest napięciem 100-400V. Większość małych skuterów jak i np. sam Chart mają zapłony AC-CDI. Proponuję zapoznać się z budową takiego zapłonu.
Akumulator stosujemy dla zapłonu tranzystorowego, gdzie elementem wykonawczym jest właśnie tranzystor jak np tu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336...torowy.jpg
Dobrze zrobiony taki zapłon będzie lepiej pracował niż klasyczny stosowany w Rometach z przerywaczem. Sprawdzałem osobiście na Ogarze 200, a do dziś używam takiego zapłonu w silniki pf 126p 600cm3.
Owszem istnieją zapłony DC-CDI zasilane z akumulatora, ale one mają wbudowaną przetwornicę 12-300V w środku, takie zapłony są stosowane w dużych motocyklach i to też nie jest regułą, że taki zapłon tam znajdziemy. Jest bardziej awaryjny niż proste AC-CDI.
Mysiu napisał(a):Moduł - http://allegro.pl/modul-zaplonowy-racing...63780.html
Impulsator - http://allegro.pl/nadajnik-czujnik-impul...27672.html
Akumulator - i tu myk, ma być 12v czy 6v ?
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-W...-B49-6/394
lub
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-J...2N5-3B/355
plus do tego akumulatora kierunkowskazy http://dsmoto.pl/pl/p/-KIERUNKOWSKAZ-BIALY/506
Jak już coś robić to porządnie. Nie chce zrobić tego na odwal.
Niestety pieniądze nie latają w powietrzu więc musze zrobić tak aby się nie psuło.
Też wychodzę z tego założenia, że jak robić to raz a porządnie. Akumulator stosujesz taki jaką masz instalację i układ ładowania. Impulsator jest ok, mam taki sam i jak pisałem wyżej sprawuje się dobrze. Co do modułu, nie wiem co on faktycznie daje. Wiem tyle, że dla 50cm3 w 2T, a tym bardziej w takim silniku jak 023 - należy pilnować, aby miał stały punkt wyprzedzenia zapłonu.
PS. Co do przeróbki impulsatora, sprawdź mój poradnik na motorowerowo.pl (artykuł o prądnicy 120W). Niby do Charta, ale może się przydać.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2013 23:24:33 przez BigSoft.)
|
|
16-08-2013 23:20:59 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Impulsator w silniku 023 - BigSoft - 16-08-2013 23:20:59
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|