Impulsator w silniku 023
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Impulsator w silniku 023
(15-08-2013 17:20:18)Mysiu napisał(a): Jako iż rozmawiałem z ojcem na temat zapłonu tyrystorowego, mówił on że to bez sensu.
Zapłon tyrystorowy, a konkretnie CDI ma jak najbardziej sens. Jest stosowany do dziś nawet w motocyklach wyczynowych. No chyba, że Twój Ojciec miał na myśli zapłon tyrystorowy sterowany przerywaczem, to wtedy częściowo miał rację.
Mysiu napisał(a):Lepiej zamontować impulsator i "dospawać" kawałek blaszki na magneto.
Teraz pytanie, miał ktoś takie cudo ?
Podobno zapłon wieczny puki nie walnie jakaś cewka.
Oczywiście impulsator zasilany będzie akumulatorem.
Impulsator zasilany akumulatorem? :| No chyba, że masz na myśli czujnik Halla, to wtedy rozumiem. Natomiast impulsatora indukcyjnego nie zasila się niczym. To on w swoim uzwojeniu indukuje impuls, gdy blaszka/magnes przebiegnie blisko jego rdzenia.
Jeżeli chcesz dobry zapłon to masz dwie opcje: bezawaryjny, a w zasadzie mało awaryjny zapłon od Charta, albo możesz zrobić inaczej. Do oryginalnego osprzętu można podłączyć moduł zapłonowy CDI. Trzeba taki moduł zrobić. Zasila się go z oryginalnej cewki zapłonowej - tej z bolcem. Sterowanie sobie weźmiesz z tego impulsatora, który chcesz dorobić (można też z platynek, ale chcesz się ich pozbyć z tego co widzę). Dokładasz dodatkową cewkę wysokiego napięcia, najlepiej małą, suchą cewkę zapłonową (np: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-z-fajk...43447.html) i masz CDI w 023.
Aha od razu dodam, że przy tego typu przeróbce trzeba posiadać lampę stroboskopową (no chyba, że wpakujesz tam zapłon Charta, to wtedy lampę można pominąć).
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2013 17:39:37 przez BigSoft.)
|
|
15-08-2013 17:38:00 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Impulsator w silniku 023 - BigSoft - 15-08-2013 17:38:00
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|