Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 4 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ZZR Komar Sport 2360 i 2361
Autor Wiadomość
romeciak Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,199
Imię: Piotrek
Skąd: Miastko
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
ZZR Komar Sport 2360 i 2361
W 1972 roku do produkcji trafił opracowany na bazie modelu 2350 nowy motorower o symbolu 2360. Był to motorower zbliżony wyglądem do motocykla wyścigowego. Model ten w stosunku do modelu bazowego uzyskał nowy wydłużony zbiornik paliwa, wydłużoną kanapę i krótką płaską kierownicę oraz brak bagażnika. Zmiany w wysokosci kierownicy spowodowały skrócenie linek Bowdena, wymusiło to także zmiany w metalowej lampie przedniej - zmieniono umiejscowienie otworów na linki.
W modelu 2360 stosowane zbiorniki paliwa i siodła eksportowane z Włoch. Model tem prawdopodobnie przeznaczony był głównie na eksport do krajów zachodnich - NRF.
Lata produkcji: 1972 ?
Nastepcą tego modelu był Komar 2361 - Sport. Zastosowano w nim zbiornik paliwa produkowany w kraju oraz płaską kierownicę o innym kształcie. W poczatkowym okresie stosowane były zbiorniki paliwa z zagłebieniem na ramę w poźniejszym okresie stosowano zbiorniki paliwa bez przetłoczenia - takie jak w późniejszym Romet 760 Polo.
Lata produkcji: 1973-1975


Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38ZB4 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr. min.

Gaźnik:
Model GM 12F rura ssąca połączona z rurą ramy.

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama o konstrukcji rurowo - tłoczonej. Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany Kolo tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia. Siodło wydłużone, brak bagażnika, schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy za plastikowymi osłonkami. Motorower otrzymał także krótką płaską kierownicę.
Całkowita długość 1780mm, szerokość kierownicy 600mm, wysokość siodła 800-900mm. Lampa, (metalowa lub w późniejszych modelach plastikowa), zintegrowana z widelcem przednim.
Motorower malowany był w kolorach: wiśniowa, biało niebieska, czarno niebieska, niebieska

Koła:
Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewa pokrywa silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15dl, 15 W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V,5 W, s8,5/9,5.

Pojemności:
poj. skokowa 49,8 cmm,
powiekszony zbiornik paliwa do 9 l,
olej w skrzyni biegów 0,5l

Ciężar:
W stanie suchym 51 kg, obciążenie całkowite 120kg,

Zużycie paliwa:
2l na 100km

Prędkość maksymalna 40 km/h

Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka

15-08-2013 14:57:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
ZZR Komar Sport 2360 i 2361 - romeciak - 15-08-2013 14:57:09
RE: [wiki] romet 2360 i 2361 - jacomoto - 12-03-2016, 18:24:27
RE: ZZR Komar Sport 2360 i 2361 - jacomoto - 04-09-2017, 23:17:27




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam
Ostatni post: mateusz9127
Dzisiaj 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
Dzisiaj 12:43:59
» Odpowiedzi: 49
» Wyświetleń: 32380
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15204
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
Wczoraj 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1491
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
Wczoraj 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
02-09-2025 09:08:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 3876
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 158
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 148
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
01-09-2025 00:26:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 291
Kadet Automatic 110
Ostatni post: MacRoial
31-08-2025 23:22:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 143
ogar 200 kartery ocena
Ostatni post: łogór 200
31-08-2025 22:58:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: tramwajarz
31-08-2025 21:21:47
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 801
Zabezpieczenie przed złod...
Ostatni post: romek
31-08-2025 17:56:42
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 324
205A
Ostatni post: romek
31-08-2025 10:58:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2747

Reklama