Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #69
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
hohowski napisał(a):Czy ty kolego nie jesteś ze strony motorowerowo.pl? Ta strona zainspirowała mnie do poprawek w charcie. W pierwotnej wersji miał być zrobiony idealnie jak oryginał ale po poczytaniu troszke w iternecie zdecydowałem się na poprawki, a zaczynałem czytać właśnie od tej strony która przypadkiem wpadła mi w ręce.

Tak, nawet chyba trochę popisaliśmy wtedy Wink

hohowski napisał(a):Zrobiłem dwa iskrowniki na wzór tego z strony motorowerowo.pl z tą róznicą że mają one 4 przewinięte cewki, ale nie osiągnąłem zakładanego celu. Ładowania starcza na żarówkę 25 Watt i dlatego podjąłem sie zakupu innego zapłonu. Obecna ładowanie to super potęga, ciężko mi to opisać. Rozładowany akumulator wstaje w minutę od odpalenia. Światła oczywiście jak i cała instalacja w tym wykonaniu jest zasilana z akumulatora jak w normalnych motocyklach.

Właśnie - 4, a nie 6. Żeby osiągnąć taką moc jak w mojej prądnicy (120W czyli niewiele mniej od motoplatu), trzeba sześciu cewek. Bardzo duże znaczenie tam (i w każdej prądnicy) ma przesunięcie w fazie między cewkami, dlatego wg projektu na mojej stronie cewki są podzielone na dwie grupy z czego w każdej z grup 3 cewki są rozłożone względem siebie o 120 stopni. Dzięki temu nie mamy strat w mocy generowanej przez prądnicę.

U mnie co do wydajności jest tak samo. Mogę mieć wyładowany akumulator dosłownie do zera, że następuje już spływ masy czynnej z płyt akumulatora - wystarczy, że kopnę w starter i silnik zapali mimo, że cewki są wtedy obciążone, a zapłon pobiera energię również z nich ( z jednego bloku 3 cewek). Od razu mam światła, kierunki itp. W zasadzie mogę wywalić akumulator i wszystko lata z prądnicy łącznie z kierunkami. Oczywiście żarówka z przodu to H4 12V 55/60W Raz nawet przez przypadek rozładowałem akumulator, bo zapomniałem przełączyć stacyjkę na 0 (u mnie jest trochę przekaźników i kilka z nich rozładowało akumulator) i po kilkudziesięciu godzinach nawet podświetlenie licznika nie chciało zaświecić. Odpalił od kopa + cała elektryka działa + akumulator się ładuje. Do tego zmodyfikowany moduł zapłonowy, który generuje iskrę przy obrotach jakich nie osiągnie silnik spalinowy tego typu, bo po prostu za wolno się kręci i nie odpali.

Od razu dodam dla innych, że lepiej przy projektowaniu przeróbek na bazie prądnicy Charta - zrobić 3 cewki ładujące połączone równolegle i rozłożone co 120 stopni. W pierwszym Charcie miałem taką prądnicę, która była byle jak nawinięta (jeszcze dobrze nawijać nawet nie potrafiłem, moje początki w zasadzie) i osiągała ok 75W mocy na 3 cewkach, które właśnie były tak wykonane jak wyżej.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2013 22:35:01 przez BigSoft.)
13-08-2013 22:33:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - BigSoft - 13-08-2013 22:33:02




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 13 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 69
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 345
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 269

Reklama