Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #65
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(13-08-2013 21:18:07)BigSoft napisał(a):  
hohowski napisał(a):Jeździmy tak do 80 - 90 km/h Tyle osiąga bez problemu. Tak jak pisałem na poprzednich tłokach dochodził do 110 i nigdy nie przeżył tej próby, zawsze zacierał się więc nie chcę kolejnych kilkuset złotych wyrzucić w błoto tylko po to aby coś komuś udowodnić.

Spokojnie, nie chodzi o to, żeby coś udowadniać (przynajmniej mi). Po prostu dałem taką propozycję, bo fajnie by było zobaczyć widok z perspektywy kierowcy i akurat nie chodziło mi o vmax, ale ok rozumiem, poczekam i powodzenia w dalszych pracach życzę, bo ten temat jest naprawdę ciekawy, a jego zawartość jest naprawdę na wysokim poziomie! Smile
Dziękuję serdecznie, nie obrażam się, nic z tych rzeczy. Wszyscy chcą zobaczyć ile można z tego silnika wyciągnąć, a ja już zatarłem dwa tłoki i jeden cylinder odstawiłem na pułkę. Teraz mam całość nową i obiecałem sobie pierwszy tysiąc przejechać w miarę spokojnie, choć już mnie czasami ponosi i na krótkich odcinkach daję mu w kość. Na drugim biegu silnik przekracza 12 tyś co łatwo przeliczyć na prędkość trzeciego biegu jeśli tylko mocy starczy. Poprzenie tłoki padały zaraz po przekroczeniu 110 km/h i dlatego piszę, że tyle idzie bo tyle nim jechałem - oczywiście na tym liczniku. Nakręcę filmik dobrą kamerą choć teraz nie bardzo mam jak to zrobić ja jestem w Poznaniu a chart w Końskich. Może we wrześniu tam pojadę i coś pomyślę. Czy ty kolego nie jesteś ze strony motorowerowo.pl? Ta strona zainspirowała mnie do poprawek w charcie. W pierwotnej wersji miał być zrobiony idealnie jak oryginał ale po poczytaniu troszke w iternecie zdecydowałem się na poprawki, a zaczynałem czytać właśnie od tej strony która przypadkiem wpadła mi w ręce.
(13-08-2013 21:18:07)hohowski]Oryginalny zapłon charta gubi się przy bardzo niskich obrotach, na tym zapłonie ustawiłem obroty 1000 - 1200 a silnik cały czas pracował i to bardzo równo.

To fakt. Jest to wina modułu zapłonowego i da się to łatwo poprawić, żeby chodziło jak w motoplacie. Co do dalszej części postu, zgadzam się zapłon Charta potrafi naprawdę wysoko zakręcić (na maszynie testującej na własnym module dokręciłem go do 16 tys, potem mi brakło obrotów w silniku elektrycznym, który to napędzał).
[/quote]


'BigSoft napisał(a):[quote=hohowski' napisał(a):  Jeździmy tak do 80 - 90 km/h Tyle osiąga bez problemu. Tak jak pisałem na poprzednich tłokach dochodził do 110 i nigdy nie przeżył tej próby, zawsze zacierał się więc nie chcę kolejnych kilkuset złotych wyrzucić w błoto tylko po to aby coś komuś udowodnić.

Spokojnie, nie chodzi o to, żeby coś udowadniać (przynajmniej mi). Po prostu dałem taką propozycję, bo fajnie by było zobaczyć widok z perspektywy kierowcy i akurat nie chodziło mi o vmax, ale ok rozumiem, poczekam i powodzenia w dalszych pracach życzę, bo ten temat jest naprawdę ciekawy, a jego zawartość jest naprawdę na wysokim poziomie! Smile

"hohowski napisał(a):Oryginalny zapłon charta gubi się przy bardzo niskich obrotach, na tym zapłonie ustawiłem obroty 1000 - 1200 a silnik cały czas pracował i to bardzo równo.

To fakt. Jest to wina modułu zapłonowego i da się to łatwo poprawić, żeby chodziło jak w motoplacie. Co do dalszej części postu, zgadzam się zapłon Charta potrafi naprawdę wysoko zakręcić (na maszynie testującej na własnym module dokręciłem go do 16 tys, potem mi brakło obrotów w silniku elektrycznym, który to napędzał).

Dziękuję serdecznie, nie obrażam się, nic z tych rzeczy. Wszyscy chcą zobaczyć ile można z tego silnika wyciągnąć, a ja już zatarłem dwa tłoki i jeden cylinder odstawiłem na pułkę. Teraz mam całość nową i obiecałem sobie pierwszy tysiąc przejechać w miarę spokojnie, choć już mnie czasami ponosi i na krótkich odcinkach daję mu w kość. Na drugim biegu silnik przekracza 12 tyś co łatwo przeliczyć na prędkość trzeciego biegu jeśli tylko mocy starczy. Poprzenie tłoki padały zaraz po przekroczeniu 110 km/h i dlatego piszę, że tyle idzie bo tyle nim jechałem - oczywiście na tym liczniku. Nakręcę filmik dobrą kamerą choć teraz nie bardzo mam jak to zrobić ja jestem w Poznaniu a chart w Końskich. Może we wrześniu tam pojadę i coś pomyślę. Czy ty kolego nie jesteś ze strony motorowerowo.pl? Ta strona zainspirowała mnie do poprawek w charcie. W pierwotnej wersji miał być zrobiony idealnie jak oryginał ale po poczytaniu troszke w iternecie zdecydowałem się na poprawki, a zaczynałem czytać właśnie od tej strony która przypadkiem wpadła mi w ręce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2013 21:35:41 przez hohowski.)
13-08-2013 21:33:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 13-08-2013 21:33:19




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Finanse forum
Ostatni post: romek
Dzisiaj 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 38809
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 10:54:28
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 116
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 55
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 161
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 70
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
Wczoraj 11:46:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 68389
cześć
Ostatni post: kawu26
Wczoraj 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 247
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2893
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8200
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 164
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 367
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 234
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97815
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 428

Reklama