Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #51
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(02-08-2013 00:26:36)Romet drajwerV2 napisał(a):  Cylindra takiego nie ma.
Najbardziej pasującym jest właśnie od rv4 tylko trochę ciaśniej na szpilki wchodzi Tongue
Kanały zawsze możesz obniżyć do poziomu tych 44mm.
Okno na 23,5mm jeszcze nie jest jakoś bardzo hardcorowo ale dość wysoko u mnie w 83 jest na 23mm ale znam osobę która robi również charta lc 77ccm z oknem wydechowym na 20mm tam to będzie jedna wielka dziura.
Wydech zawsze możesz wyliczyć trochę niżej wystrojony z łagodnymi kątami i powinno dawać radę. kwestia jaka pojemność Ci z tego wyjdzie bo to też odgrywa dużą rolę.

Wcześniej pisałeś że konstrukcja karterów simsona nie pozwala na dobre wykonanie bezpośredniego napełniania mógłbyś mi wyjaśnić dlaczego?

Dzisiaj mając na warsztacie silnik od suzuki rm 250 przyglądnąłem się trochę bardziej temu zagadnieniu i doszedłem do wniosku że właśnie w simsonie łatwiej jest wykonać to tak jak ma być. Z informacji znalezionych w internecie wywnioskowałem że membrana powinna być pod kątem około 30 stopni i znajdować się jak najbliżej komory korbowej, mogło by się to zgadzać patrząc po silniku rm'ki i właśnie w simsonie dużo łatwiej to uzyskać np tak jak tu http://www.bikepics.com/pictures/2504294/
a w charcie wał jest dużo "głębiej" w karterach i przez to nie da się membrany zamontować bezpośrednio przy wale dodatkowo gdyby chciał ją zamontować pod kątem wychodziła by centralnie na śrubie.

Według mnie tak jak membrana jest zrobiona u Ciebie strasznie zwiększa się pojemność komory korbowej i obracający się wał wpycha mieszankę z powrotem do membrany a w simsonie tak jakby ją wyciąga, ale jest to tylko i wyłącznie moje rozmyślanie na ten temat. Nie zmienia to faktu, że w charcie montaż membrany można by rzec ogranicza się do wycięcia zbędnych ścianek aluminium i wstawienia szpilek, a w simie trzeba spawać kartery.

Chciałbym poznać twoją opinie na ten temat bo na tym forum nie ma żadnych przydatnych informacji na temat tuningu tylko milion razy wałkowane te same tematy ustawiania zapłonu itp.
Po części odpowiedziałeś sobie czemu w simsonie nie można zrobić tak łatwo bezpośredniego napełnienia. Jak zaczniesz rzeźbić tą obudowę membrany to będziesz wiedział już dokładnie. Kartery simsona trzeba bardzo mocno nadspawywać vo jeśli nawet skończy się sukcesem to nie jest trwałe. Z tego powodu Niemcy nawet tuning tego silnika zakończyli na membranie montowanej do cylindra. Tu podpowiem ci że jak zrozumierz mnie to równierz zrobisz bezpośrednie napełnienie tak jak w charcie bez cięciadziur w tłoku. Otórz należy wykonać od membrany mocowanej w cylindrze ksna pionowo do dołu do komory wału. Zwiększy to do maksimum kąt zasysania miszanki, ale od wielkości tego kanału zależy jakie opory na nim uzyskssz. Nie będzie to ideał sle znacznie zbliżysz się do zasady bezpośredniego napełnienia.
Co do charta to kąt pochylenia membrany jest troszkę za ostry bo jest ons praktycznie w pionie, ale odpowiednio wycięte okno i wyprofilowanie komory pod membranę zmieni bardzo łatwo kierunek napływy mieszanki ns prawidłowy. Dodatkowo wał obraca się w takim kierunku, że łożysko dolne korbowodu przevhodzi przez okno w momencie ssania i jest idealnie smarowane i studzone co pozwala na normalną długą eksploatację silnika mocno wysilonego. Co do wielkości komory na membranę to popatrz na zdjęcia ona jest tak ciasna ż membrana tam ledwie wchodzi. Aby poprawnie otwierały się dwa okna membrany mudiałem ją lekko modyfikować. Komora w karterach charta jest za szeroka i została wypełniona ciekłym znalem i doszlifowana co do milimetra do wielkości membrany. Wracając do długości kanału jakimmusi popłynąć mieszanka do skrzyni korbowej to tylko grubość ścianki karterów. Lepiej nawet oryginalne silniki nie mają. Co do miejsca podania mieszanki to jeśli wytniesz okno długie a wąskie między jedną a drugą szpilką karterów to wejdziesz do skrzyni kdiążkowo. Okno zacznie się lekko poniżej osi wsłu s skończy bardzo wysoko nad jego osią. Lepiej nie trzeba. W całej obudowie zostawiłem małą przestrzeń która stanowi kanał prowadzący miszankę do bost portów i to jedyna martwa przestrzeń w obudowie membrany ale koniczna w celu zasilenia bost portów. Odsyłam do zdjęć choć szkoda że nie mam zdjęcia z membraną w karterach a raczej w jednej połówce.
02-08-2013 09:33:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 02-08-2013 09:33:34




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Opony terenowe Komar
Ostatni post: romek
Dzisiaj 22:38:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 17
Czy silnik 017 to samo co...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 22:34:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 20
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 21:50:01
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1048
Sprzęgło nie sprzęgłuje.
Ostatni post: ursucolo1214
Dzisiaj 21:35:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 53
Inne sposoby odpalenia z ...
Ostatni post: ursucolo1214
Dzisiaj 21:33:18
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 113
[K] Kupię karter 023 Koma...
Ostatni post: ursucolo1214
Dzisiaj 21:07:11
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Powitać wszystkich chciał...
Ostatni post: ursucolo1214
Dzisiaj 21:01:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 29
Pęknięty odlew Dezemet 02...
Ostatni post: ursucolo1214
Dzisiaj 20:37:48
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 227
Składanie piasty Przód i ...
Ostatni post: stul
Dzisiaj 13:58:35
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5980
Flaming - Pierwszy rower
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 13:36:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 101
RAL, komar 2351 żółtoziel...
Ostatni post: Korczas
Wczoraj 19:49:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
Wczoraj 16:07:01
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 1978
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:48:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 150
Brak iskry Romet komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:21:06
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 125
Witam wszystkich
Ostatni post: ursucolo1214
17-04-2025 21:02:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 173

Reklama