Obrotomież poloneza
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Obrotomież poloneza
(28-07-2013 22:00:38)stqc napisał(a): musisz zmienić kondensator jeżeli ma to działać pod 6v ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
Nie mieszaj ludziom w głowach, bo kondensator należy wymienić po to, aby dostosować obrotomierz do innej częstotliwości impulsów, a nie do napięcia zasilania. Czytaj -> żeby dobrze pokazywał obroty. Jak zostawisz taki jak jest oryginalnie (220nF bodajże), to będzie zaniżał o połowę. Trzeba wstawić 440nF, a że nie ma takiego w szeregu, to wstawia się 470nF i chodzi. Można też dolutować równolegle drugi taki sam 220nF i mamy wtedy te 440nF, tylko nie wiem jak tam z miejscem w środku.
stqc napisał(a):A podłączasz to tak
+ do plusa aku
- do ramy (masa)
~ (impuls) nie wiem czy by to działało jakbyś podłączył do impulsatora bo to też daje jakiś tam impuls ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Nie będzie działać jak podłączysz do impulsatora, bo tam impulsy mają zbyt małą wartość. Najprostszy sposób to antenka na przewodzie WN. Ilość zwojów trzeba dobrać doświadczalnie. Mi przy 50 i DNE 0,9mm pokazywał idealnie, nie szalał po skali.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2013 22:46:43 przez BigSoft.)
|
|
28-07-2013 22:41:09 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Stachu.G (07-30-2013)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Obrotomież poloneza - BigSoft - 28-07-2013 22:41:09
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|