Obrotomież poloneza
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Obrotomież poloneza
(28-07-2013 22:00:38)stqc napisał(a): musisz zmienić kondensator jeżeli ma to działać pod 6v
Nie mieszaj ludziom w głowach, bo kondensator należy wymienić po to, aby dostosować obrotomierz do innej częstotliwości impulsów, a nie do napięcia zasilania. Czytaj -> żeby dobrze pokazywał obroty. Jak zostawisz taki jak jest oryginalnie (220nF bodajże), to będzie zaniżał o połowę. Trzeba wstawić 440nF, a że nie ma takiego w szeregu, to wstawia się 470nF i chodzi. Można też dolutować równolegle drugi taki sam 220nF i mamy wtedy te 440nF, tylko nie wiem jak tam z miejscem w środku.
stqc napisał(a):A podłączasz to tak
+ do plusa aku
- do ramy (masa)
~ (impuls) nie wiem czy by to działało jakbyś podłączył do impulsatora bo to też daje jakiś tam impuls
Nie będzie działać jak podłączysz do impulsatora, bo tam impulsy mają zbyt małą wartość. Najprostszy sposób to antenka na przewodzie WN. Ilość zwojów trzeba dobrać doświadczalnie. Mi przy 50 i DNE 0,9mm pokazywał idealnie, nie szalał po skali.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2013 22:46:43 przez BigSoft.)
|
|
28-07-2013 22:41:09 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Stachu.G (07-30-2013)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Obrotomież poloneza - BigSoft - 28-07-2013 22:41:09
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|