Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Mój Romet Komar 2350 (ukończony)
Autor Wiadomość
riley2pl Offline
Spec od układu paliwowego
*


Liczba postów: 399
Imię: Ernest
Skąd: Kożuchów
Pojazd: Inny
Post: #1
Mój Romet Komar 2350 (ukończony)
Witam

Nie było mnie dość długo.Brak czasu dał się we znaki,ale ukończyłem remont swojego komarka.W linku poniżej są zdjęcia z remontu ułożone chronologicznie od najstarszego do najnowszego.

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Komar/145083

Remont pochłonął około 50 godzin z mojego życia nie licząc zchnięcia farby.Jeśli chodzi o kosztorys.
Komar-150zł
Farby,lakiery,podkłady-80zł
Manetka gazu z linką-15zł
Tłumik-20zł
Kanapa-20zł
Wał-35zł
Łożyska,simeringi-30zł
Kopka-10zł
Razem 360zł

Komarka rozłożyłem do ostatniej śrubki i do ostatniego łożyska.Rama została pomalowana,gniazda na kulki przy widelcu wyczyszczone,każda kuleczka wyczyszczona,nałożony nowy tawot i wszystko dobrze skręcone.Następnie zabrałem się za błotniki.Przedni był w porządeczku natomiast tylny był zmasakrowany.Jakiś cymbał potraktował go młotkiem w 40 miejscach.Trochę się wyklepało ale niestety nie wszystko się dało.W ruch poszła szpachlówka potem podkład i czerwony kolor.Chciałem zrobć coś dla odmiany i błotniki od wewnątrz są czarne a krawędzie błotników mają białe akcenty słabo widoczne na zdjęciach.Następnie przykręciłem stylowy bagażniczek,który był troszkę skorodowany ale szczotka na wiertarke i papier ścierny dały radę.NAstępnie przyszła pora na bak.Bak dostał dużo podkładu 3 warstwy koloru i bezbarwny.Do komara dostałem nowy kranik który założyłem.Wyczyściłem również wciskany korek.NAstępnie zamontowałem kierownicę,która była praktycznie idealna.Wystarczyło troszkę filcu i odrazu zaczęła błyszczeć.Pomalowałem również oryginalne mocowania kierownicy z logiem pegaza.Potem założyłem na kierownicę manetki.Z uwagi na to,że są z duraluminium wypolerowałem je na lusterko a numerki biegów podkreśliłem na biało.Przyszła pora na lampę.Hymm tu było ciężko i poświęciłem jej naprawdę mnóstwo czasu.Lampa był podrapana,poobdzierana ,pomalowana jakimiś podkładówkami i pędzlami,ale całe szczęście był na niej oryginalna naklejka romet bydgoszcz z pegazem na czele ale naklejka oczywiście też była zamalowana.Po ponad pół godzinnym precyzyjnym zdzieraniu farby z naklejki udało się.Jest zachowana idealnie.Naklejkę dokładnie zamaskowałem,wyrównałem resztę lampy i dostała czarny błyszczący lakier i bezbarwny.Klosz był masakrycznie zaśniedziały.Drobniutki papierek ścierny i polerka filcem dała świetne efekty.Lampa wygląda znakomicie.Przedni wahacz rozebrałem pomalowałem,sprężyny wyczyściłem ze starego smaru jak i piachu (gniazda też czyściłem przed malowaniem widelca).Dostały dużo tawotu i wahacz złożyłem.Działa super.Następnie zabrałem się za tylnie lagi.Rozebrałem je na części(w sumie tylko 3).Sprężyna wyczyszczona i nasmarowana zarówno nasmarowany środek amortyzatorów.Zostały wypolerowane a końcówki pomalowane na czarny połysk.Koła- tu było roboty.Odpadający nikiel na obręczach,piach w łożyskach i całe pomalowane pędzlem farbą podkładową.Rozebrałem bębny,łozyska.W ruch poszła wiertarka ze szczotką,papierem ściernym wyrównałem miejsca gdzie odpadł nikiel.Malowanie-zrobiłem sprawdzoną metodę.Cynk w sprayu i na to 2 warstwy bezbarwnego.Cynk zabezpiecza przed rdzą i kamyczkami znakomicie.Na obręcze założyłem dwie nowe opony stomila które dostałem do komarka.Na oponach dodałem białe akcenty.Kulki w łożyskach wyczyściłem,nasmarowałem tak samo korytka.Bębny pomalowałem a rozpieraki od hamulców wyczyściłem i nasmarowałem.W tylnim kole pomalowałem na czarno zębatke która dobrze komponuje się z srebrną felgą.Potem zamontowałem kanapę i na stałe tylnią lampę.Potem złożony został silnik na nowych łożyskach,z zregenerowanym wałem.Silnik włożyłem w ramę.Kolanko hymm było trochę brązowe dlatego potraktowałem je cynkiem.Tłumik przeszedł przez polerkę i pomimo dwóch małych wgnieceń dobrze się prezentuje.Tłumik został złączony na pastę do wydechów oraz oryginalną obejmę.Silnik odpala.Czekam teraz jeszcze na stopki i spinkę łańcucha i będzie pierwsza jazda.Cały komarek jest skręcony na nowiutkich świecących śrubach,nakrętkach i podkładkach które sprawiają ,że dopracowany jest szczegółowo.W najbliższym czasie zrobię zdjęcia na dworze.Wtedy dopiero będzie widać jak wygląda w realu.Wiadomo.Flesz aparatu i ciemna piwnica nie oddadzą pełenego obrazu.Jeśli przeczytałeś wszystko gratuluję.Moje uznanie.Komarek ma po lewej stronie przy bagażniku oryginalną skórzaną saszetkę z oryginalnymi kluczami.Także krótko mówiąc napracowałem się lecz jestem zadowolony ze swojej pracy.

JEŚLI UDAŁO MI SIĘ W JAKIŚ SPOSÓB POMÓC KLIKNIJ ,,Pomógł"
28-07-2013 21:31:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Mój Romet Komar 2350 (ukończony) - riley2pl - 28-07-2013 21:31:44




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 16:12:54
» Odpowiedzi: 176
» Wyświetleń: 9409
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: de_gumis
Dzisiaj 13:58:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 13:41:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 812
Naklejki na Jubilatach 2
Ostatni post: TobiaszDymek
Dzisiaj 12:41:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 33
Dźwignia hamulca i podnóż...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 09:39:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 70
Koła ogar 200
Ostatni post: Pablo321
Dzisiaj 00:21:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Zatarty S38
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 00:19:31
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2240
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:27:16
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 476
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:23:25
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 556
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:17:44
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1578
Remont
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:00:17
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2041
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:49:13
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 528
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:47:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 479
Automat zmiany biegów Oga...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:42:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 308
Brak chęci do życia motor...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:41:30
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 311

Reklama