Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
|
Autor |
Wiadomość |
Glanc
Nowy

Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Witam serdecznie.
Zabrałem się za stawianie na nogi Rometa z silnikiem 019, który stał ostatnie 20 lat u babci w komórce. Motorek jeździ dobrze, ale trapi go kilka problemów.
1. Pierwszym problemem jest to, że wypluwa olej przez łączenie głowicy z kolankiem wydechu(brakuje mi uszczelki w tym miejscu). Słyszałem, że jest to związane z uszkodzonymi pierścieniami tłoka, które przepuszczają olej, ale z tłumika nie kopci za bardzo. Ogólnie, to po całym kolanku, po każdej jeździe, obficie kapie czarny olej z nagarem, a nie mam ochoty uzupełniać olej co 10 przejażdżek bo poprzednia porcja "wyparowuje". Chciałbym się dowiedzieć, czy faktycznie mam kupić nowe pierścienie, jak tak to jakie do silnika 019.
2. Drugim problemem jest to, że motorek jadąc pod górkę na 1 biegu i chyba czasem na 3 na niskich obrotach zalewa się mieszanką tak soczyście, że gaśnie, a paliwo cieknie po gaźniku. Problemu nie ma przy regularnej jeździe z porządną prędkością. Domyślam się, że trzeba wyregulować gaźnik i dać silnikowi trochę mniej paliwa, ale nie bardzo wiem jak to dobrze zrobić.
3. Trzeci problem to brak śruby w lewej stronie silnika, tej pomiędzy kopką do odpalania, a biegami. Silnik mimo to działa dobrze. Zastanawiam się, czy ktoś z rodziny dawno dawno temu nie wykonał jakiejś przeróbki i nie wkręcił jej pod pokrywą. Jeśli ta śruba jest niezbędna to gdzie mogę ją kupić? Czy jest niezbędna?
4. Czwartym problemem jest tłumik. Kolanko i tłumik są tak "zanagarzone", że zdecydowałem się kupić nowe. Kolanko to nie problem, ale tłumika nie mogłem nigdzie znaleźć takiego samego nowego(podłużny, duży, ze ściętą pod kontem końcówką). Czy jest możliwość przyczepienia innego tłumika?
PS Może problem z zalewaniem jest związany właśnie z ilością nagaru w układzie wydechowym, który dusi silnik?
5. Piąty problem to w sumie nie problem, a pytanie. Przy odpalaniu ze trzy razy gaśnie, za czwartym odpala, jakby się rozgrzał i "wkręcił w cykl" i normalnie jedzie. - czy to normalne?
Byłbym wdzięczny za pomoc. Maszynę mam zamiar odpicować, doprowadzić do lśnienia i sprawności.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2013 11:51:06 przez Glanc.)
|
|
21-07-2013 11:47:41 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia. - Glanc - 21-07-2013 11:47:41
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|