Oryginalnym chartem na drugi koniec polski!
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Oryginalnym chartem na drugi koniec polski!
Części silnikowe typu wał, cylinder, tłok, pierścienie itd to bez sensu. Jak masz silnik sprawny to dojedzie, bo czemu miałby nie dojechać? Ja swoim Chartem od remontu silnika dobijam już do 10 tys przejechanych km bez jakiegokolwiek grzebania w samym silniku i nie zanosi się, żebym musiał cokolwiek w nim robić! Co ciekawe na wale współczesnej produkcji i pierścieniach też!
Najważniejsze moim zdaniem jeśli już o silniku mowa, to elementy zapłonu, podstawy:
- świeca, może dwie, choć jak mieszanka jest ustawiona dobrze i nie lejesz do paliwa hektolitrów oleju to nie powinna paść, ale przynajmniej jedna w razie czego niech jest;
- moduł zapłonowy, szczególnie jak masz teraz ten współczesnej produkcji (niby oryginalny, ale data produkcji np 2004 - lipa straszna, te moduły są gorsze jak te z lat 80-90);
- cewka wysokiego napięcia, kabel wn;
- do tego podstawowe narzędzia potrzebne do ewentualnego demontażu gaźnika, gdyby się np dysza zapchała, wymiany dętki;
- łańcuch lub minimum zapinka łańcucha;
- żarówki;
- ewentualnie drugi stator lub sama cewka zasilająca CDI i impulsator. Te części akurat nigdy nie wiadomo kiedy padną, wiadomo natomiast, że w Chartach zdarzają się usterki tych elementów i możesz mieć pecha, i akurat padnie w tej trasie, więc minimum zasilanie CDI + impulsator w zapasie powinien być, a najlepiej cały zapłon, bo wtedy sobie tylko przełożysz i jazda dalej.
- klin na wał albo i dwa, choć tu też - jak masz dobrze spasowany stożek magneta, ze stożkiem wału, to ten klin powinien wytrzymać całe życie silnika czyli te 30 tys km.
Życzę Ci, aby się udało tą wyprawę przeprowadzić, mi jak na razie nie jest dane choć sam mam chęć takie coś kiedyś wykonać. Szerokości!
citroen-XM.pl
|
|
19-07-2013 18:36:16 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Oryginalnym chartem na drugi koniec polski! - BigSoft - 19-07-2013 18:36:16
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|