Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
|
Autor |
Wiadomość |
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
(09-07-2013 15:47:00)Patryk82 napisał(a): Drugą sprawą, dlaczego simson jest bardziej podatny na tuning, jest jego rozpowszechnienie na rynku oraz to, ze obecnie z części mza mozna sobie złozyć nówkę, a do charta tego nie ma, jeśli ktoś kupuje ten średnio 25 letni motorower i chce tuningować, to wybiera raczej simsona, bo wsadza 500zł na gotowego cyla, wydech, kupuje gaźnik, włozy de albo lfk jak mu pokazali na forum i się cieszy, dlatego rasowanie 027 jest ciekawsze, ale dla fanatyków, którzy to lubią i się tego nie boją, bo jednak trzeba mieć coś w głowie. Ja mam do Ciebie jedno pytanie, ile kosztowało Cię wywazenie tego wału i czy ten korbowód równiez musiał zostać oszlifowany z zewnątrz stopy, bo przy tym tanim z allegro jest to konieczne Pozdro
Zrobiłem tak dwa wały oba w firmie Dziak Auto szlif koło Lublina (miejscowość Męgiew), gorąco ich polecam. Jeden nie wyważałem a drugi wyważyli mi wraz z magnetem pod tłoka MZA 70 ccm, pierwszy kosztował 100 zł a drugi 300 zł oczywiście plus koszty korbowodów. Do pierwszego kupiłem zwykły korbowód a do drugiego w wersji Racing oba firmy Jasil. Kupowałem je w Poznaniu w firmie Mieloch. Dodam jedynie, że nie widzę róznicy w pracy jednego czy drugiego. Na przyszłość gdybym robił to jeszcze raz nie wyważał bym ich. Co do szlifowania główki dolnej korbowodu to oba były szlifowane ponieważ nie wchodziły w kartery, ale oryginał ZMD też jest jak nie mylę się podszlifowany.
Co do tuningu i popularności simsonów to nie bardzo zgadzam się, simsony były tuningowane jeszcze kiedy były normalnie produkowane (chociaż zgadzam się nieporównywalnie zawsze były bardziej popularne niż nasze wynalazki), a dla mnie tuning nie polega na poskładaniu czegoś wykonanego przez kogoś do tego silnika a na wykonaniu czegoś oryginalnego czego nikt inny jeszcze nie zrobił, i nie robię tego aby to sprzedawać a cieszyć sie z własnej pracy jaką wykonałem. Nie jest sztuką poskładać silnik z glinianych części robionych przez MZA w dużej mierze w Polsce i Chinach, sztuką jest dopasować coś nowego i ulepszenie innych elementów, jeśli to jeszcze działa jak najnowsze krosowe silniki to zadowolenie jest pełne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2013 20:41:39 przez hohowski.)
|
|
09-07-2013 20:31:15 |
|
1 osoba postawiła piwo hohowski za ten post:1 osoba postawiła piwo hohowski za ten post.
Simon (07-10-2013)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki - hohowski - 09-07-2013 20:31:15
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|