Dobra, moja opinia jako posiadacza 2-go już scenika
Więc tak - razem sceniorami nakulałem już ok 130 000 km w około 2 lata.
Najpierw miałem 1.9 dci 102 KM - pompa, wtryski - wszystko Bosch
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
bezawaryjne kompletnie. Jakkolwiek nie jechać - max spalanie (lekkiej nogi nie mam....) = 6,3 litra. Z awarii padła mi tylko poduszka pod silnikiem i rolka alternatora
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
przy 160 000 km auto odkupił ode mnie brat, jeździ do dziś, nadal bezawaryjnie
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
Teraz mam 1.6 16V 110 KM + LPG sekw. --> Zakupiłem auto z 110 000 km przebiegiem, z uszkodzoną uszczelką pod głowicą. Silnik naprawiłem, profilaktycznie wymieniłem wszystkie cewki z Sagem (felerne...) na Beru. Do dnia dzisiejszego żadnych problemów więcej nie miałem
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
Średnie spalanie gazu ok. 8.3 litra, przy dość ciężkiej nodze. Po włączeniu klimy idzie na 9 litrów.
Sceniory mają to do siebie, że często nawet diesle mają niskie przebiegi. Jest to oczywiście w pełni do sprawdzenia - każde ASO ma dostęp do EUROPEJSKIEJ historii serwisowej danego pojazdu. Osobiście polecam ASO Nawrot w Długołęce - telefonicznie też historię da radę u nich sprawdzić
BTW: Renault Scenic 1 to jedyne auto, w którym koszt utrzymania Common Raila (1.9 DCI, 102KM) jest NIŻSZY!!!!! od utrzymania standardowego turobodiesla (1.9 DTI)!!!! Więc jeśli kupować diesla, to TYLKO 1.9 DCI !!!! Owe 1.9 dci jest też ostatnim na prawdę dobrym dieslem Renault (dobrym = bezawaryjnym).
Typowe bolączki 1.9 dci: rolka alternatora - 270 zł.
Typowe bolączki 1.6 16V: potencjometr gazu (wersje z elektroniczną przepustnicą) w zimie przymarza z powodu... kapania nań wody (fabrycznie kiepska konstrukcja
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
) --> w zupełności sprawę eliminuje "daszek" silikonowy nad owym potencjometrem
BTW: W Sceniku 1 problem "Panewek" w 1.9 dci (jak ktoś wcześniej wspomniał).... nie występuje
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
bo to jeszcze inna konstrukcja silnika
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
--> Problem zaczął się od Laguny II i tam rzeczywiście jest dokładnie jak opisano.
Ponadco: W Sceniku 1 poliftowym!!! (rok modelowy 2000 i młodsze) NIE WYSTĘPUJE problem korozji. Blachy zostały bardzo dobrze zabezpieczone, podobnie podwozie.