Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
|
Autor |
Wiadomość |
charper
detyfusan

Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Trochę techniki i ściągacz za 70 złotych nie potrzebny 
W WSK nie wyciąga się dokładnie tak jak piszecie, bo w każdej połówce mamy po jednej tulei, w której siedzą dwa łożyska, a w środku, czyli między nimi jest zabezpieczenie i takie zgrubienie, które nie pozwala przy zakładaniu nowych łożysk, żeby wbiły się głębiej niż trzeba, więc jeśli będziemy walić w jedno łożysko, to ono nie popchnie drugiego. A więc: Bierzemy dwie deski tej samej grubości, między nimi musi być odstęp, żeby wybijane łożysko miało szansę swobodnie wypaść. Następnie bierzemy przecinak, wsuwamy w otwór wewnętrznej bieżni tego łożyska, które widzimy jako te na wierzchu i dotąd wsuwamy ten przecinak, aż wyczujemy, że dotyka tego drugiego łożyska z drugiej strony tulei w karterze. Teraz bierzemy nieduży młotek i pukamy. Jako, że przecinak jest ustawiony trochę ukośnie, jeśli łożysko nie wyjdzie, to ustawiamy przecinak znów ukośnie, ale odwrotnie niż było. Łożysko powinno wyjść bez większego trudu. Następnie odwracamy połówkę obudowy silnika na drugi bok. Teraz bierzemy rurkę o średnicy nie wiele większej niż wewnętrzna bieżnia łożyska i znów układamy na dwóch deseczkach tak, aby łożysko swobodnie wypadło. Uderzamy młotkiem, ale siłę kolejnych uderzeń dawkujemy stopniowo. Warto zaznaczyć, że tak wyjęte łożyska nie z bardzo nadają się do ponownego montażu.
Kopirajt-ołrajt, czyli możecie ten tekst umieszczać w razie potrzeby gdzie chcecie
|
|
16-06-2013 23:27:30 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru? - charper - 16-06-2013 23:27:30
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|