Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Autor Wiadomość
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Witam
Powoli zabieram się za projekt który już zbyt długo odwlekałem. Jest nim prawdopodobnie najmocniejszy i najszybszy chart.
Może zacznę od wyjaśnienia skrótu 85/5/1M + LC
85-pojemność
5-Ilość kanałów płuczących (4 płuki i jeden boost port)
1-Ilość okien wydechowych
M-Membrana na dolocie
LC-Liquid cooled czyli po prostu chłodzenie cieczą

Cylinder i wydech będzie strojony na około 11 tys. rpm co w teorii daje prędkość maksymalną około 110km/h jednak biorąc pod uwagę różne czynniki ograniczające takie jak tylko trzy biegi prędkość ta będzie bardzo ciężka do uzyskania ale zrobię wszystko aby to osiągnąć

Niektórych może zaciekawić z czego będą poszczególne części
Tłok-Yamaha dt 80 lc2 49.00mm
Korbowód-Derbi Senda
Cylinder-Minarelli Rv4/3
Głowica-Minarelli Rv4/3
Tulei-Polska kosiarka zmd (jak by ktoś miał od takiej cylinder z chęcią kupię)
Membrana-Minarelli AM6
Gaźnik-PWK 24mm
Króciec ssący-Motoforce Racing AM6
Pompa cieczy- Aprilia RS 50
Chłodnica- Honda MBX

To chyba wszystko co dotyczy silnika który oczywiście zostanie złożony na większości nowych części lub w stanie bdb/idealnym

Plany co do reszty charta to wypiaskować go całego ramę wahacz stopki itp pomalować proszkowo, bak i boczki pomalować od nowa na białą perłę, wymiana łożysk w kołach i okładzin hamulcowych, w tylnym kole dla pewności szprychy też będą nowe, dorobić nową ośkę i tulejki wahacza, zmienić sprężyny w przednim zawieszeniu

Aktualnie w charcie mam cylinder 70 na bazie polskiej kosiarki z gaźnikiem 16n3-4 v max około 70km/h wcześniej miałem gaźnik 21mm i membranę ale z pewnych powodów musiałem powrócić do gaźnika simka.

Może teraz trochę o samym charcie
Kupiłem go gdzieś w połowie 2010 roku za 300zł bez kół, błotników, lamp, bagażnika, silnik nie nadawał się już do użytku siedzenie było podarte, ale najważniejsze miał papiery. Po jakimś miesiącu chart stanął na kołach...
Jedno było od sima drugie od jawki Big Grin Przedni błotnik był od simsona enduro przednia czesc tylnego błotnika pochodziła od jakiejś wsk 125 tylna cześć to była przerobiona oryginalna przednia część błotnika tylnego.
Przednia lampa od cz175 tylna od ruskich karpat 2, bagażnik była to samoróbka z tego co pamiętam z cybanta od resora od jakiegoś autobusu i dospawane do niego uchwyty na lampę tablicę itp.
Silnik został założony prawie nowy z przebiegiem 303km.
Przez dwa lata w charcie prawie nic się nie zmieniało.
Dopiero na wakacjach tamtego roku wziąłem się za przeróbkę na 70.
W okolicach listopada zakupiłem do niego oryginalne koła, błotniki, lampy, osłonę łańcucha, bagażnik itp. zakup ten wyszedł mnie około 500zł ale nie żałuję wydania tych pieniędzy Big Grin

Niestety nie posiadam fotek jak aktualnie chart się prezentuje i gratów zebranych do zbudowania 85/5/1M ale jak tylko uda mi się naprawić aparat w telefonie to wrzucę.

Starsze fotki wstawię jak tylko się zuploadują
27-05-2013 19:12:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki - Romet drajwerV2 - 27-05-2013 19:12:08
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki - Pompuś - 13-03-2014, 23:59:02
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki - Pompuś - 09-06-2014, 22:48:34




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 273

Reklama