Miejsce Rometów
|
Autor |
Wiadomość |
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
Miejsce Rometów
Tak mnie zastanowiło, jakie jest miejsce Rometów, do jakiej "klasy" możemy je zaliczyć i czy opłaca się nad nimi siedzieć...
Ale dokładniej - jak ktoś remontuje, powiedzmy, Rysia, SHL-kę, Jawę, Junaka... To jest to prawdziwie zabytkowy pojazd, mający te swoje 40, 50, 60 czy więcej lat, o archaicznym wyglądzie i konstrukcji. Coś nowszego (np. z lat 80.) to wiadomo, że chce mieć motór w miarę nowoczesny, którym zapewne będzie się na codzień poruszał, ale za to żwawo. A jak jest w przypadku motorowerów, konkretnie chodzi mi o np. Ogara? Ani nie jest to wielki zabytek (póki co... ), wartość niewielka, dynamika jazdy... W końcu to tylko motorower, czego tu wymagać, ale jednak... Wielu ludzi stawia go w sytuacji najuboższej alternatywy dla skuterka, tudzież sprzętu do nauki jazdy (czyt. są biegi, jest sprzęgło, masz tu - młody - i się ucz, zepsute napraw, doświadczenia nabieżesz). Równie dobrze można, za podobne pieniądze, zajmować się Komarem (choćby i tym najnowszym), który jednak sylwetkę ma z gatunku ogromnego rowera a nie małego motocykla. A jak Komar starszy, to w końcu osiągi przestają się liczyć, a zaczyna przyjemność z jazdy!
Więc tak mnie zastanowiło - jaki jest tego sens? Czy warto w ogóle zwrócić swoją uwagę na taki pojazd, jakim jest np. Romet Ogar czy 50 T-cośtam, traktować je jako sprzęty do normalnej jazdy czy dbać o nie jak o zabytki? Jak je zaklasyfikować?
Od razu uprzedzam, że rozważania mają charakter jedynie teoretyczny - nie chodzi mi o nic konkretnego.
|
|
06-02-2013 21:08:02 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Miejsce Rometów - Artur - 06-02-2013 21:08:02
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|