Zgodnie z prośbą mam zaszczyt zaprezentować remont swojej M21W2 Kobuz
Jest to WSK 175, dokładniej M21W2 KOBUZ z silnikiem 060.
Zamieniłem się za swojego rometa 50 t1 z silnikiem WSK 125, co jeździło
(z góry mówię, że jestem ogarniaczem tych dwukropek F)
Mam to moto od 1 lipca czyli praktycznie początku wakacji. W silniku trzeba było przeszlifować cylinder, poprzedniemu właścicielowi wyskoczyło zabezpieczenie sworznia i wysunął się sworzeń. Przeszlifowałem, ale w oczekiwaniu na cylinder rozebrałem silnik, jest to 2-gie rozpołowienie od nowości, opór czopów na wale i w karterach dały znać o tym. Miałem wielkie szczęście że rozpołowiłem, zrobiłem to w celu czyszczenia skrzyni korbowej, w której było zabezpieczenie, resztki tłoka i 2 pierścień w kilku częściach.
Złożyłem silnik na uszczelkę z bristolu i silikon po obu stronach, trzyma elegancko, cylinder też założyłem, były problemy niestety z lewym powietrzem pod głowicą i zastosowałem uszczelkę aluminiową od MZ ETZ 150.
Instalacja była podpięta na krótko, cewka się skończyła niestety i znalazłem starą od ogara 200, podpiąłem akumulator, lecz ładowania nie było. Podpiąłem też na krótko tą 2 cewkę butelkową, przejechałem około 50 km i czarny scenariusz się niestety powtórzył :/
W tym momencie powiedziałem sobie "DOSYĆ TRADYCYJNYCH PLATYN!" i zacząłem główkować nad CDI. Dzięki forum o WSK się to udało bez najmniejszego problemu, no, może kilka ich było
Zapłon CDI:
-Moduł zapłonowy z allegro od odkurzacza (czytaj "skuterka") chińskiego 2T
-Cewka zapłonowa od kolegi który miał na sprzedać od jakiegoś chinola w 4 suwie, ale ile suw to bez znaczenia
-Impulsator też od kumpla za flachę, od 4T chińskiego
-Cewka CDI zamiast cewki ładowania, od kolegi z forum WSK o nicku AudioBas (pozdro ) za 45 zł
-Blaszka czy jak kto woli, target, który wyznacza impulsatorowi kiedy ma być iskra
Tutaj macie kilka filmików z CDI:
http://www.youtube.com/watch?v=HYIU9g4Txok - pierwsze kopnięcie (czytajcie opis)
http://www.youtube.com/watch?v=XTjtO...feature=relmfu - omówienie
http://www.youtube.com/watch?v=AJXBB...2&feature=plcp - prezentacja iskry po ustawieniu dobrze tego wszystkiego
No i powiem tyle, pali ale uszczelka w kraniku się zepsuła i ma zdjęty zbiornik teraz
Jest na dotarciu.
Gaźnik od CZ 175 bo PEGAZ zużyty, niestety
Czyli tutaj pasuje dać filmik jak WSK pięknie pracowała na pegazie PRZED zapłonem CDI
http://www.youtube.com/watch?v=9yDK1...9&feature=plcp
A tutaj stary romet którego nie prezentowałem, silnik po remoncie
http://www.youtube.com/watch?v=gdsro...8&feature=plcp
Plany co do WSK 175, zrobić ją na PEŁEN ORYGINAŁ, planowany remont
Zapomniałbym dodać że WSK ma mały luz na wale, pukanie góra-dół
Będę na bieżąco aktualizował temat wraz ze zmianami przy motorze
Tutaj film z remontu
http://www.youtube.com/watch?v=PA4KCSKHI...e=youtu.be
Prace narazie stoją, jedynie to rama wraz z osłonami lagów, wahaczem i stopką są w malowaniu proszkowym.
Ostatnio na złomie stała CZ 175 i miała z tyłu aby kierunkowskazy, co mnie zdziwiło że aluminiowe, pytam złomiarza ile za nie chce, powiedział że na 2 piwa bym mu dał i sobie wykręciłem. W domu rozkręcam, czyszczę, klosze jak nówki, nie popękane, odbłyśniki też, a na kloszach napis "made in poland" po pokazaniu fotek tych kierunków odpowiednim ludziom którzy sie dobrze na tym znają, wyszło że są to oryginalne kierunki kobuzowe
Pozdro.
Bym zapomniał wstawić zdjęcia zaszprychowanego kółka przedniego na nowych szprychach