Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Silnik Komara na Prądnicy.
|
Autor |
Wiadomość |
kw112
Chart passione mea, et vita mea

Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
nie!
Romet ma iskrownik tylko, prądnica to taki jakby mini alternator.
różnią się budową
Alternator jest generatorem trójfazowym synchronicznym obcowzbudnym,
napięcie wyjściowe jest prostowane i dostajesz lekko pofalowane 14.4V.
Napięcie regulowane jest prądem wzbudzenia (w zależności od obciążenia i
obrotów silnika się to zmienia)- jest on wiele razy sprawniejszy od prądnicy daje większy amperaż i moc.Alternator daje w impulsie ok 70A a prądnica nie więcej jak 7A(ale to taka ciekawostka)
Prądnica to "odwrotny" silnik komutatorowy prądu stałego wzbudzany magnesami
trwałymi lub osobnym uzwojeniem wzbudzenia, przy pomocy którego można w
pewnym zakresie regulować napięcie wyjściowe.
Co do wydajności:
prądnica nigdy nie nadarzy za poborem mocy w obwodzie, zazwyczaj jej sprawność to ok 30 % dostarczanej mocy ,ale alternator jak dostanie prąd wzbudzenia to walnie taki amperaż ze hoho...
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 20:06:12 przez kw112.)
|
|
25-10-2012 20:00:18 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Silnik Komara na Prądnicy. - kw112 - 25-10-2012 20:00:18
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|