Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 - oś wahacza
Autor Wiadomość
michal0102 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Michał
Skąd: Hajnówka
Pojazd: Inny
Post: #1
Ogar 200 - oś wahacza
Oś wahacza w moim ogarze (przestał kilkanaście lat w stodole) zapiekła się w ramie. Próbowałem już uderzania, ogrzewania, wypalania gum, itp.. Czy nic się nie stanie jeżeli podgrzeję palnikiem gazowym kawałek ramy w miejscu gdzie znajduje się oś?
23-11-2020 19:41:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
michal0102 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Michał
Skąd: Hajnówka
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ogar 200 - oś wahacza
Podgrzałem ramę, z ramą nic się nie stało, ale oś dalej siedzi. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły jak to wyjąć?
23-11-2020 22:12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #3
RE: Ogar 200 - oś wahacza
Uciąć przy samej tulejce w ramie oś i rozwiercać.

Ale podgrzej kilka razy powinno wyjść w końcu.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
24-11-2020 00:52:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
michal0102 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Michał
Skąd: Hajnówka
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Ogar 200 - oś wahacza
Męczę się z tym już kilka dni, najpierw normalne uderzanie młotkiem, odrdzewiacze, później podgrzewanie, wypalanie gum, dzisiaj podgrzewane ramy i wybijanie młotem - wciąż nic. Zastanawiam się, czy ktoś tego jakimś cudem nie zaspawał w środku bo w tym ogarze było już kilka takich „wioskowych patentów”.
24-11-2020 00:56:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #5
RE: Ogar 200 - oś wahacza
No to już tylko uciąć przy tulejkach i wiercić.

Cienką tarczą da radę, wtedy wyjmiesz wahacz. Ogólnie wszystko do zdemontowania z ramy żeby to wygodnie i dobrze zrobić.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
24-11-2020 01:21:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,394
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Ogar 200 - oś wahacza
Tuleje w ramie sa metalowe o dl 20 mm.
Trzeba było nagrzac dobrze z obu stron i przed biciem tego mlotkiem, probowac obrócić, prawo, lewo kluczem z przedłużka. Oczywiscie odkrecajac z jednej strony nakretke. Zrob tak teraz, zanim utniesz. Jedna nakretke, pewnie większą np M12 pod klucz 19 przyspawaj do tej sklepanej osi. Tak jak napisalem, próbuj w prawo lewo zanim ja urwiesz.
Aha, w Ogarze os jest fi 12, tylko na gwintach jest M10
Aha, metalowe tuleje w ramie, maja zewnetrzny kołnierz, wiec nie próbuj ich bic w strone ramy.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2020 01:49:00 przez joozek.)
24-11-2020 01:40:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10568
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 540
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 164
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16279
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 122
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 199
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 210
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 171
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1097
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 133
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 125
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17746
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1173
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16590

Reklama